دوشنبه 9 مرداد 1396 / 12:59|کد خبر : 2729|گروه : اقتصادي

اعتبارات شهرستان بانه 125 درصد افزایش داشته است

اعتبارات شهرستان بانه 125 درصد افزایش داشته است

فرماندار بانه از افزایش 125 درصدی اعتبارات تملک دارایی این شهرستان در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد فلاحی در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد افزود: اعتبارات این شهرستان سال گذشته 110 میلیارد ریال بوده است که امسال 250 میلیارد ریال به اعتبارات تملک دارایی های شهرستان اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته از افزایش  125 درصدی برخوردار می باشد.

وی افزود: تقسیم اعتبارات امسال در 2 بخش تملک سرمایه ای شهرستان و توازن منطقه ای' ماده 180' اختصاص یافته است که اعتبارات توازن منطقه در 2 سال گذشته محقق تشده است.

فلاحی تصریح کرد: امسال ماده 180 با عنوان اعتبارات توازن منطقه ای پیش بینی شده است که امیدواریم با تلاش مدیران و نماینده شهرستان بخشی از توازن منطقه ای در استان کردستان به شهرستان بانه اختصاص یابد.


فرماندار بانه، همچنین با اشاره به شاخص های تقسیم اعتبارات این شهرستان در سالجاری خاطرنشان کرد: امسال  به دلیل کمبود اعتبارات پروژه جدیدی برایشهرستان تعریف نشده چرا که زمانی می توان پروژه جدیدی تعریف کرد که بتوانیم 50 درصد اعتبارات را در سال جاری تامین کنیم.

نماینده عالی دولت در بانه تصریح کرد: کمبود و محدودیت های  اعتباری و نبود تخصیص های کلان  در سنوات گذشته سبب شده که اعتبارات را تنها به پروژه های مستمر و نیمه تمام اختصاص یابد و پروژه ای جدید تعریف نشود.


وی با بیان اینکه الزاماتی که وجود دارد اختیارات را محدود کرده گفت: الزامات موجود حوزه اختیارات ما را محدود کرده براساس قانون بودجه سال جاری بایستی پنج درصد از اعتبارات به بخش فنی مهندسی و کشاورزی اختصاص یابد که این پنج درصد اعتبارات که حدود 20 میلیارد ریال است استان از بودجه شهرستان کسر کرده است.

فلاحی اعتبارات طرح های هادی بیشتر به روستاهای پرجمعیتی مانند روستای شوی و سبدلو که طرح های هادی انها با بن بست مواجه شده، اختصاص یافته ادامه داد: پنج تا هشت درصد اعتبارات به طرح های هادی روستایی اختصاص یافت که این قانون الزام است و 60 درصد روستایان شهرستان در روستاهای پرجمعیت زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان بانه بیشترین شبکه لوله کشی آب روستایی را در استان دارد، اظهار کرد: 10 درصد اعتبارات شهرستان به آب روستایی اختصاص یافته و تلاش شده روستاهای که با کمبود آب مواجه هستند لوله کشی شوند.

 



برچسب ها :

فرماندار بانهاعتباراتافزایش اعتباراتبانهکمیته برنامه ریزی اعتباراتآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی