چهارشنبه 11 مرداد 1396 / 07:36|کد خبر : 2732|گروه : اجتماعي

بیگلری:

دستاوردهای سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به سقز و بانه چشمگیر است

دستاوردهای سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به سقز و بانه  چشمگیر است

بیگلری با مثبت ارزیابی کردن سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان های سقز و بانه گفت: دستاوردهای این سفر برای هر دو شهرستان چشمگیر و در نوع خود بی سابقه است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمدتقی نظر پور، معاون وزیر آموزش و پرورش و همچنین رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور شامگاه گذشته با سفر به شهرستان بانه در  جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان که با حضور مهندس بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه؛ مدیر کل مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان، جمعی از مسئولین استانی و محلی وخیرین مدرسه ساز شهرستان بانه در محل هتل هاله بانه برگزار شد شرکت کرد.

ده مدرسه روستایی در بانه احداث می شود

بیگلری با مثبت ارزیابی کردن این سفر گفت: در این نشست موضوعات مختلفی در خصوص مشکلات و کمبودهای آموزشی شهرستان هاس سقز و  بانه مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت که فرسودگی مدارس و کمبود فضاهای آموزشی از محورهای اصلی مباحث در این نشست بود.

وی با مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای این سفر گفت: سفر معاون وزیر برای نخستین بار به شهرستان های سقز و بانه نتایج و دستاوزدهای خوبی به همراه داشت که با توجه به فرسوده بودن تعدادی از مدارس روستایی در بانه؛ احداث ده مدرسه روستایی که بالای 15 دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند از دستاوردهای این سفر است که بعنوان مطالبات اصلی مسئولین شهرستان بانه از معاون وزیر در این سفر مطرح شد.

وی افزود: بر اساس قولی که معاون وزیر در حضور مسئولین و خیرین مدرسه ساز به مردم بانه دادند قرار شد که این مدارس در اسرع وقت و در حد امکان برای سال تحصیلی 97-96 احداث و آماده بهره برداری شوند.

احداث یک هنرستان در بانه  

بیگلری قول مساعد رئیس نوسازی و تجهیز مدارس کشور مبنی بر احداث یک هنرستان فنی حرفه ای و کاردانش در شهر بانه  را از دیگر نتایج پر خیر و برکت این سفر برشمرد و گفت: یکی از سیاست های آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه گرایش 50 درصدی دانش آموزان مقطع دوم متوسطه به رشته های فنی حرفه ای و کاردانش است که بایستی این  تا پایان برنامه ششم توسعه محقق شود و 50 درصد از دانش آموزان متوسطه دوم به سمت رشته های فنی گسیل داده شوند.

وی افزود: لازمه اجرایی شدن این برنامه ایجاد زیرساخت های سخت افزای در این حوزه است که با توجه به محرومیت شهرستان بانه در خصوص هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش می بایست اقداماتی در این زمینه صورت بگیرد.

بیگلری گفت: یک هنرستان نیز در شهرستان بانه با توجه به نیاز و ظرفیت شهرستان در شاخه های مذکور بنا به نظر رئیس شورای آموزش و پرورش و دبیر این شورا و شخص نماینده در این شهر احداث خواهد شد.

نماینده مردم سقز و بانه همچنین از تصمیم برای تجهیز هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش شهرستان بانه به امکانات روز و مطابق با استانداردهای روز دنیا خبر داد.

   تامین اعتبار برای سه پروژه نیمه تمام آموزشی در بانه

بیگلری خاطر نشان کرد؛ سه واحد آموزشی خیر ساز و مشارکتی در شهرستان بانه نیر در طول چند سال گذشته بدلیل کمبود منابع مالی و محدودیت های اعتباری نیمه تمام مانده اند که در سفر امروز معاون وزیر ، اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه ها نیز توسط منابع دولتی تخصیص خواهد یافت.

وی احداث یک سالن ورزشی سرپوشیده در شهرستان بانه و احداث ده مدرسه روستایی و همچنین تامین اعتبار برای اتمام چند واحد آموزشی سرپوشیده را از دیگر دستاوردهای سفر دکتر نظر پور  معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی؛ توسعه و تجهیز مدارس کشور به شهرستان های سقز و بانه برشمرد.

بیگلری گفت: تا کنون در بسیاری از زمینه ها قول های مساعدی از مسئولین کلان کشوری گرفته برای حل این مشکلات اخد شده است که متاسفانه بدلیل عدم پی گیری از ناحیه مسئولین استانی و محلی بی نتیجه مانده است .

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه، دستاوردهای سفر معاون آموزش و پرورش به شهرستان های سقز و بانه را در طول یک دهه گذشته بی سابقه برشمرد و گفت: با شناختی که از مدیران آموزش و پرورش در سطح استانی و شهرستان سراغ دارم امیدوارم که مصوبات امشب هر چه زودتر عملیاتی و اجرایی شود.



برچسب ها :

بیگلریسفر معاون وزیر به بانهآرباباخبراحداث مدارس روستاییهنرستانبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی