چهارشنبه 11 مرداد 1396 / 07:18|کد خبر : 2733|گروه : اقتصادي

فرماندار بانه:

اعتبارات دولتی پاسخگوی احداث مدارس جدید در بانه نیست

اعتبارات دولتی پاسخگوی احداث مدارس جدید در بانه نیست

فرماندار بانه با اشاره به کمبود منابع مالی و اعتباری دولت گفت: این اعتبارات جوابگوی احداث مدرسه در بانه نیست.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد فلاحی فرماندار بانه شامگاه گذشته در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان که با حضور دکتر محمد تقی نظری پور معاون وزیر آموزش و پرورش، نماینده مردم سقز و بانه، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان و مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس این استان در هتل هاله بانه برگزار شد؛ با اشاره به محدودیت منابع دولتی اظهار داشت: منابع و اعتبارات دولتی جوابگوی احداث مدارس جدید در بانه نیست.

وی افزود: با توجه به اعتبارات اندک؛ این اعتبارات فقط صرف هزینه های تعمیر و بازسازی مدارس می شود که گاها برای این منظور نیز کفایت نمی کنند.

فلاحی خاطرنشان کرد؛ در چند سال گذشته مدارسی که در شهرستان بانه احداث شده اند همه با همت بلند خیرین یا بصورت صد در صد خیرساز و یا مشارکتی احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته اند.

فرماندار بانه؛ با اشاره به اینکه جمعیت شهر بانه در طول 5 سال گذشته 26؛هزار نفر افزایش بافته است خاطر نشان کرد؛ در حال حاضر نیاز به احداث مدارس شهری جدید در شهرستان بانه بیشتر از مناطق روستایی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیشترین گرایش خیرین به احداث مدارس در روستاهای بانه می باشد و این در حالی است که در ظرف 5 سالگذشته جمعیت روستایی در بانه ثابت و یا گاها بواسطه مهاجرت به شهر کاهش نیز یافته است.

نماینده عالی دولت در بانه؛ ضمن تقدیر از نیت و عمل خیرین در ساخت مدارس جدید از خیربن مدرسه ساز این شهرستان درخواست کرد که با توجه به نیاز شهر بانه به احداث مدرسه در مناطق مختلف شهر بانه اقدام  کنند.



برچسب ها :

فرماندار بانهمدارساحداثخیرین مدرسه سازبانهآرباباخبرسفر معاون وزیر آموزش و پرورش به بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی