چهارشنبه 11 مرداد 1396 / 08:26|کد خبر : 2734|گروه : سياسي

مدیر آموزش و پرورش بانه:

جمعیت دانش آموزی بانه 8 درصد افزایش داشته است/ با کمبود فضاهای آموزشی و معلم در بانه مواجه هستیم

جمعیت دانش آموزی بانه 8 درصد افزایش داشته است/ با کمبود فضاهای آموزشی و معلم در بانه مواجه هستیم

مدیر آموزش و پرورش بانه با بیان اینکه امسال بیش از 8 درصد به جمعیت دانش آموزی بانه افزوده شده است گفت: به شدت با کمبود فضاهای آموزشی و معلم در بانه مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، رضا خضری شامگاه گذشته در نشست مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان بانه که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در هتل هاله این شهر برگزار شد، با اشاره به افزایش جمعیت دانش آموزی این شهرستان در سالجاری اظهار داشت: تا کنون بیش از 28 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان بانه ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی شهرستان بانه در سال گذشته 25 هزار و 976 نفر بوده است افزود: بر اساس این آمار، جمعیت دانش آموزی بانه در سال تحصیلی 97- 96 در مقایسه با سال تحصیلی گذشته 8 درصد رشد داشته است.

خضری خاطرنشان کرد؛ این آمار دانش آموزی برای سال تحصیلی جدید بدون احتساب سه هزار نو آموز پیش دبستانی است که ثبت نام کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش بانه با اشاره به افزایش تصاعدی جمعیت دانش آموزی در بانه خاطرنشان کرد؛ در حال حاضر ضریب بهره وری کلاس ها در بانه 1/89 است به این معنی که نزدیک به 90 درصد مدارس بانه به صورت دو شیفته اداره می شوند.

مدیر آموزش و پرورش بانه تصریح کرد: این موضوع در حالیست که سیاست آموزش و پرورش به سمت یک شیفته کردن مدارس است.

خضری با اشاره به افزایش سالانه جمعیت دانش آموزی در بانه هشدار داد که اگر فکری برای برطرف کردن مشکل کمبود مدارس در بانه اندیشیده نشود در آینده بایستی شاهد سه شیفته شدن مدارس بانه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بالا بودن تراکم دانش آموزی و توزیع ناهمگون دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی بانه را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرد و گفت: همین مشکلات موجب شده است که در حوزه نیروی انسانی در بانه نیز با مشکلاتی مواجه شویم

خضری یادآور شد، علی رغم مشکلات عدیده ای که در حوزه نیروی انسانی داشته ایم برای مدارسی که حتی یک دانش آموز دارند نیز معلم پیش بینی و سر کلاس درس فرستاده ایم که باید فکری هم برای این وضعیت کرد.

مدیر آموزش و پرورش بانه؛ خواستار افزایش تعداد مدارس شبانه روزی در شهرستان بانه بمنظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان روستایی این شهر شد و گفت: جذب دانش آموزان در کلاس های اول و دوم ابتدایی به صورت 100 درصدی است و امکان ترک تحصیل در مقاطع اول و دوم متوسطه بنا به دلیل واحدهای آموزشی بیشتر است.

وی در پایان، فرسوده بودن تعدادی از مدارس روستایی؛ استفاده از سیستم گرمایشی نفتی کاربراتی در برخی مدارس روستایی؛ کمبود هنرستان های کاردانش و فنی حرفه ای و همچنین نبود سالن ورزشی سرپوشیده ورزشی را از دیگر مشکلات ریرساختی و سخت افزاری حوزه آموزش و پرورش این شهرستان برشمرد.

 



برچسب ها :

مدیر آموزش و پرورش بانهکمبود فضاهای آموزشیرشد جمعیت دانش آموزیبانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی