چهارشنبه 11 مرداد 1396 / 00:55|کد خبر : 2737|گروه : فرهنگي

مراسم بزرگداشت روز دختر در یادمان بوالحسن برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز دختر در یادمان بوالحسن برگزار شد

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، مراسمی در یادمان دفاع مقدس بوالحسن به همت سپاه شهرستان بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، مراسمی در یادمان دفاع مقدس بوالحسن به همت سپاه  شهرستان بانه برگزار شد.

سرهنگ مصطفی پیرزاد معاون هماهنگ کننده سپاه بانه، هدف از برگزاری این جشن را تکریم شخصیت والای بانوان بزرگوار و معرفی الگوی مناسب به دختران مسلمان عنوان کرد.

وی افزود: دختران نقش و اهمیت بسزایی در امنیت اخلاقی و سلامت جامعه دارند که حفظ حرمت عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی و فرهنگ سازی عفت، شجاعت ،احساس مسئولیت و عطوفت در بین دختران با الگو قرار دادن کریمه اهل بیت (ع) امکان پذیر است.
 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین فلسفی از اساتید حوزه و دانشگاه نیر در این مراسم ضمن تبریک روز دختر  با اشاره به آیات و روایات اسلامی عزت و بزرگواری را در سایه تقوا دانست و گفت: انسان در سایه ایمان به خدا و رعایت تقوا به عزت و کرامت واقعی می رسد.

 

وی افزود: در اسلام از فرزند بعنوان رحمت الهی یاد شده است و  فرزنددار شدن یک ارزش و نعمت  بزرگی برای انسان به حساب می‌آید که باید شکرگزار آن بود.

حجت الاسلام فلسفی با اشار به حدیثی از  پیامبر اکرم (ص) در باب اهمیت تربیت فرزند دختر خاطرنشان کرد، در این حدیث امده است که اگر کسانی یک دختر را به روش اسلامی تربیت کنند و به مرحله  ازدواج برساند تمام درهای بهشت بر او  بازخواهند شد که حاکی از اهمیت فرزند دختر و روش تربیتی او دارد.

وی با بیان اینکه دختران امروز مادران فردا هستند تصریح کرد: از این رو تربیت دختران از ارزش و اهمیت بالایی برخوردا است بطوریکه مردان موفق تربیت شدگان دامان همین مادران  تربیت یافته هستند و  زنان در رشد و تعالی مردان خود موثر هستند بطوریکه رهبران دینی، انسان های بزرگ و شهیدان تربیت یافته گان دامان همین مادران هستند.



برچسب ها :

روز دختربانهیادمان دفاع مقدسبانهبوالحسنتربیت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی