پنجشنبه 12 مرداد 1396 / 00:20|کد خبر : 2738|گروه : اقتصادي

رشد 5 برابری درآمد موقوفات در بانه

رشد 5 برابری درآمد موقوفات در بانه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه از افزایش 5 برابری درآمد موقوفات این شهرستان در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته خبر داد.

آرمان شریفی امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر 1280 رقبه درآمدزا در بانه وجود دارد که نیت بیش از 98 درصد از واقفین این شهرستان مربوط به مساجد است.

وی افزود: در آمد حاصل از موقوفات مربوط به هر مسجد با نظارت و صلاح دید هیئت امنا و امام جماعت همان مسجد صرف هزینه امور جاریه مسجد می شود.

شریفی خاطر نشان کرد؛ با توجه به اینکه عمل به نیت واقفین و صیانت از موقوفات از رسالت های اصلی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه است لذا 100 درصد عمل به نیات واقفین در بانه محقق شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  بانه با اشاره به اهمیت صیانت از موقوفات؛ تصریح کرد: اجر و پاداش پاسداری و مراقبت از موقوفات از دست موقوفه خوران کمتر از خود وقف نیست و بنابراین اداره اوقاف و امور خیریه بانه با استفاده از حق قانونی خود در این حوزه تمام سعی و توان خود را در پاسداری از موقوفات انجام خواهد داد.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد؛ در سالجاری با تلاش شبانه روزی این اداره در راستای احقاق حق موقوفات؛ در آمد حاصله در این حوزه نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته با 5 برابر رشد مواجه بوده است.

  وی در پایان از ادارات و دستگاه های اجرایی درخواست کرد؛ انتظاز داریم که ادارات و نهادهای شهرستان بانه در پرداخت حق و حقوق موقوفات قانون و دستورات شرع مقدس اسلام را رعایت کرده و نسبت به پرداخت حق موقوفات اهتمام بیشتری داشته باشند.



برچسب ها :

وقفبانهموقوفهآرباباخبررشددرآمد موقوفه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی