سه شنبه 19 آبان 1394 / 09:09|کد خبر : 274|گروه : اجتماعي

آرباباخبر گزارش می دهد/

عدم حمایت مسئولان از تولیدکنندگان بازیهای رایانه ای بومی در بانه / نظارت بر بازیهای الکترونیکی بانه متولی خاصی ندارد

عدم حمایت مسئولان از تولیدکنندگان بازیهای رایانه ای بومی در بانه / نظارت بر بازیهای الکترونیکی بانه متولی خاصی ندارد

با توجه به اینکه بیش از 15 سال از ورود بازی های رایانه ای به کشور می گذرد و این بازی ها هر روزه طیف وسیعی از مردم بویژه کودکان و نوجوانان را به سمت خود جذب می کند هنوز هم برای نظارت بر این بازیها متولی خاصی وجود نداشته و از طرفی عدم حمایت مسئولان ذی ربط از تولیدکنندگان بازیهای الکترونیکی ایرانی دروازه ورود بازی های مخرب خارجی را باز گذاشته است.


به گزارش خبرنگار آرباباخبر، بیش از 15 سال از ورود بازی های رایانه ای به کشور می گذرد و این بازی ها هر روزه طیف وسیعی از مردم بویژه کودکان و نوجوانان را به سمت خود سوق داده و حتی در برخی مواقع  بزرگسالان نیز با فرزندان خود تا پاسی از شب بیدار مانده و مشغول انجام بازی های رایانه ای می شوند.

  اکثر بازی های رایانه ای موجود در بازار از نوع بازی های خارجی است و
امروزه هدف یک تولیدکننده بازی، در عصر حاضر فقط ایجاد سرگرمی نیست، بلکه در تولید یک بازی رایانه‌ای می‌توان باورهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی مذهبی مخاطب را نیز تغییر داد.
 

عدم حمایت مسئولان از تولیدکنندگان بازیهای رایانه ای بومی ایرانی در بانه

علیرضا خوشبخت رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر در این خصوص اظهار داشت: مشکلات حوزه بازی های رایانه ای در بانه و حتی سطح کلان کشوری به دو عامل مهم بر می گردد که عدم حمایت مسئولان از تولید کنندگان بازی های رایانه ای بومی و مشخص نبودن متولی خاص در این حوزه از جمله مهمترین این مشکلات است.

وی با بیان اینکه در شهرستان بانه افرادی هستند که توانایی تولید بازی های رایانه ای را در حد استاندارد دارند افزود: متاسفانه بدلیل عدم حمایت های مادی و یا حمایت های ناچیز  قادر به تهیه و توزیع طرح بازی های خود نیستند.

خوشبخت گفت: با توجه به اینکه مسئولان در حوزه سامان‌دهی وضعیت بازی‌های رایانه‌ای، تولید محتوا، ضرورت افزایش سهم ایران در ساخت این بازی‌ها همیشه سخن به میان می آورند و در این بخش دغدغه دارند اما عدم حمایت های مادی و معنوی آنها از فعالان بخش بازی های رایانه ای باعث افزایش سهم روزافزون بازی‌های خارجی از بازار ایران شده است.

کارشناس بازی های رایانه ای: بازی های رایانه ای موجب تقویت حس پرخاشگری در بین کودکان می شود

آرباباخبر بانه
صلاح عبدالله زاده کارشناس کامپیوتر و بازی های ریانه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه نیز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر با اشاره به آثار و نتایج بازی های رایانه ای مخرب بر روی کودکان و نوجوانان گفت: تقویت حس پرخاشگری، یکی از آسیب های روانی و تربیتی است که بازی های رایانه ای مخرب بر روی کودکان و نوجوانان دارد.

وی ضمن انتقاد از عدم دقت والدین در تهیه بازی های الکترونیکی برای فرزندان شان افزود:یکی دیگر از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد این است که والدین هنگام تهیه این بازی ها به رده بندی سنی که متناسب با شرایط سنی فرزندانشان است دقت لازم را ندارند و این موضوع به نوبه خود بسیار مخرب و زیان آور است.

عبداله زاده ترکیب صوت و تصویر در این بازی ها را از جمله دلایل جذابیت و محبوبیت اینگونه بازی ها در بین کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: با برنامه ریزی صحیح و نظارت والدین بر روی فرزندان تا حدود زیادی می توان آثار و نتایج مخرب این بازی ها را به حداقل رساند.

رئیس مرکز بهداشت بانه: بازی های رایانه ای موجب سرخوردگی و تحریک پذیری در کودکان می شود

آرباباخبر: رئیس مرکز بهداشت بانه
محمدعلی مسلمی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه نیز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر در این باره گفت: با توجه به اینکه محتوی اکثر این بازی ها خشونت است، پرخاشگری و خشونت را به مخاطبان خود آموزش می دهند.

وی با بیان اینکه
بازی های رایانه ای نتیجه نهایی و خاصی را دنبال نمی کنند افزود:این بازی ها اکثرا در مخاطبان خود ایجاد سرخوردگی ، پرخاشگری و تحریک پذیری مرا بدنبال دارند.
 

مسلمی خاطرنشان کرد: تنبلی چشم، ضعف در برقرای ارتباط و تعامل با اطرافیان،آسیب به ستون فقرات از دیگر زیان های بازی های الکترونیکی است که می توان به ان اشاره کرد.
 

رئیس مرکز بهداشت بانه تصریح کرد: با توجه به اینکه هجمه به فرهنگ بومی در قالب بازی های رایانه ای از دیگر سیاست های تولیدکنندگان این بازی هاست لذا، تاثیر مخرب آنها در حوزه اجتماعی نیز از جمله آثار منفی این بازیهاست که در دراز مدت نتیجه اش را نشان می دهد.



 


 

 



برچسب ها :

بازی های رایانه ایبانهخشونت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی