چهارشنبه 18 مرداد 1396 / 08:50|کد خبر : 2748|گروه : اجتماعي

پرورش دهندگان بز مرغز در بانه از خدمات ویژه ای برخوردار می شوند

پرورش دهندگان بز مرغز در بانه از خدمات ویژه ای برخوردار می شوند

فرماندار بانه از ارائه تسهیلات و خدمات ویژه به پرورش دهندگان بز مرغز در بخش آرمرده بانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ محمد فلاحی امروز در جریان بازدید از جایگاه های پرورش و نگهداری بز مرغز در بخش آرمرده از ارائه تسهیلات بدون بهره با کارمزد 4 درصد به این افراد خبر داد.

وی افزود: نگهداری و پرورش بز مرغز در بخش آرمرده از ظرفیت های ویژه این بخش در حوزه نگهداری و پرورش دام است که با توجه به کاستی هایی ه در سالیان گذشته بوده  اکنون در معرض تهدید است.

فلاحی تصریح کرد: حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری بویژه گونه نادر و در معرض خطر بز مرغز از اولویت های فرمانداری در راستای ایجاد اشتغال و کار آفرینی در شهرستان بانه می باشد.

فرماندار بانه تصریح کرد: با توجه به اینکه روی مبادلات مرزی در بانه نمیتوان  بعنوان شغل ثابت و پایدار حساب باز کرد لذا حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری در شهرستان بانه بایستی ترویج و فرهنگ سازی شود که تا کنون اقدامات مناسبی در هر دو حوزه انجام شده است.

وی همچنین نسبت به احداث جایگاه مناسب برای پرورش دهندگان بز مرغز در بانه هم گفت: در این زمینه با هماهنگی هایی که با صندوق کار آفرینی توسعه در بانه انجام شده، تسهیلات خاصی برای متقاضیان این حوزه در نظر گرفته شده است که ارائه وام بدون بهره با کارمزد 4 درصد تا سقف 300 میلیون ریال از مهمترین این تسهیلات است.

فلاحی، حل مشکل تغییر کاربری در کوخ ها بمنظور احداث جایگاه و همچنین ارائه مصالح ساختمانی مانند سیمان و پنجره را از دیگر تسهیلات و آسان کاری های در نظر گرفته شده  برای  پرورش دهندگان بز مرغز در بانه عنوان کرد.

فلاحی خاطرنشان کرد؛ همچنین اعطای مجوز حفر چاه آب برای دامداران در راستای حل مشکل کمبود آب و همچنین اعطای آبشخور به پرورش دهندگان بز مرغز از دیگر خدمات و تسهیلاتی است که در راستای توسعه و ترویج بز مرغز در بانه پیش بینی شده است.

گفتنی است که در مجموع 804 راس بز مرغز در بخش آرمرده در دشت گوره؛ سماقان آرمرده و دویله گویر پرورش داده می شود.



برچسب ها :

بز مزغزبانهبخش آرمردهپرورش دامفرماندار بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی