سه شنبه 19 آبان 1394 / 12:54|کد خبر : 275|گروه : فرهنگي

با حضور مهمانان خارجی

اولین پیش کنگره اما شافعی در بانه برگزار می شود

اولین پیش کنگره اما شافعی در بانه برگزار می شود

اولین پیش کنگره امام شافعی(رض) با حضور علما و روحانیون برجسته اهل سنت ایران و جمعی از علمای کشورهای عراق در بانه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، صبح امروز ششمین جلسه برنامه ریزی همایش پیش کنگره امام شافعی(رض) شهرستان بانه با حضور اعضای کمیته های 3 گانه برگزاری این پیش کنگره در مرکز بزرگ اسلامی شهرستان بانه برگزار شد.
 

حجت الاسلام و المسلمین عسگری دبیر برگزاری این کنگره، امام شافعی را از بزرگترین علمای جهان اسلام که مهمترین دغدغه اش وحدت در دنیای اسلام بود عنوان کرد و افزود: امروزه تمام بدبختی جهان اسلام در سایه انشقاق امت اسلامی است که مهمترین دغدغه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و در حال حاضر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ایجاد وحدت و انسجام اسلامی بین جهان بزرگ اسلام و جلوگیری از تفرقه در بین مسلمانان می باشد.

وی با اشاره به تاثیرات منطقه ای و فرامنطقه ای این همایش گفت:با توجه به اینکه کنگره و همایشی چنین بزرگ در زمینه موضوعی فقه امام شافعی (رض) و تبیین دیدگاه های او در بانه برگزار نشده است این کنگره می تواند تاثیرات زیادبی در داخل و بیرون مرزها داشته باشد.

گفتنی است که کنگره بزرگ امام شافعی قرار است 24 آبانماه سالجاری با حضور روحانیون بزرگ اهل سنت منطقه کردستان ایران و عراق در سالن ورزشی 2 هزار نفره گلشهر برگزار شود.

 



برچسب ها :

کنگره امام شافعیبانهاهل سنت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی