شنبه 28 مرداد 1396 / 10:10|کد خبر : 2759|گروه : اجتماعي

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه:

علت اصلی تصادفات درون شهری در بانه عدم رعایت فاصله است

علت اصلی تصادفات درون شهری در بانه عدم رعایت فاصله است

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه گفت: مهمترین علت تصادفات درون شهری در بانه عدم رعایت فاصله با وسیله نقلیه جلویی و سرعت مطمئنه است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ سرگرد "سیروس عمید" امروز پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه با اشاره به علت تصادف درون شهری در بانه گفت: بیشترین تصادفات درون شهری در بانه برخورد جلوی خودرو با عقب دیگر وسائط نقلیه است.

وی افزود: طبق کارشناسی های بعمل آمده توسط کارشناسان راهنمایی رانندگی بانه؛ علت اصلی تصادفات درون شهری در این شهر عدم رعایت فاصله استاندارد با خوردی جلویی است.

عمید خاطرنشان کرد؛ این امر نیز ناشی از  عدم رعایت سرعت مطمئنه و سرعت غیر مجاز در معابر شهری است که منجر به وقوع حوادث رانندگی در سطح شهر بانه می شود.

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه در بخش دیگری از سخنان خود به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ضرورت استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین موتور سیکلت هم اشاره کرد و گفت: بیشتر جان باختگان حوادث رانندگی با موتور سیکلت کسانی هستند که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد؛ در فصل تابستان بیشترین تصادفات مربوط به موتور سواران است که این موضوع نیز ناشی از عدم رعایت سرعت مطمئنه؛ بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

رئیس راهنمایی رانندگی همچنین به ضرورت تعویض پلاک هنگام خرید و فروش خودرو توسط خریدار و فروشنده هم تاکید کرد و گفت: با توجه به تبعات انتظامی و امنیتی که این موضوع دارد بایستی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و خریدار هنگام خرید خودروی جدید با مراجعه به مراکز تعویض پلاک نسبت به تعویض پلاک خودروی مذکور اقدام کند.

سرگرد عمید دودی کردن شیشه خودروها در بانه را از دیگر معظات رانندگی در این شهر دانست و یادآور شد؛ طبق قانون بایستی دودی کردن خودروها در حدی باشد که درون خودرو از فاصله سه متری قابل روئیت باشد در غیر اینصورت طبق قانون با متخلفین برخورد می شود.



برچسب ها :

راهنمایی رانندگیبانهآرباباخبرخودروتصادف درون شهریسرعت مطمئنهکلاه ایمنیموتورسیکلت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی