شنبه 28 مرداد 1396 / 10:26|کد خبر : 2761|گروه : اقتصادي

رئیس اداره میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری بانه:

پرداخت 750 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به شالبافان در بانه

پرداخت 750 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به شالبافان در بانه

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بانه از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه به شالبافان بانه ای خبر داد.

سعدالله رحیمی خواه امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: در طول 5 ماه اول سال 96 تا به امروز بمنظور حمایت و توسعه صنعت شالبافی که از صنایع دستی منحصر به فرد بانه و  مخصوص به بخش آرمرده تین شهر است، مبلغ 750 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه از طریق صندوق توسعه کارآفرینی امید پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه این مبلغ به تعداد 14 نفر از فعالان شالبافی در بخش آرمرده واگذار شده است افزود: 11 نفر دیگر از فعلان این رشته از صنایع دستی در آرمرده نیز  به صندوق مذکور برای اخذ تسهیلات معرفی شده اند.

رحیمی خواه احیا و توسعه شالبافی در بخش آرمرده را از مهمترین اهداف اعطای این تسهیلات برشمرد و خاطرنشان کرد؛ هم اکنون بیش از 200 نفر از اهالی شهر آرمرده بانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این حرفه اشتغال دارند.

بهره مندی 115 زن سرپرست خانوار از کلاس های صنایع دستی در بانه

رئیس اداره میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری بانه در ادامه به برگزاری کلاس های صنایع دستی برای زنان آسیب پذیر و سرپرست خانوار خبر داد و گفت: تا کنون 115 زن سرپرست خانوار از این کلاس ها بهره مند شدند.

وی افزود: این تعداد زن سرپرست خانوار در رشته های قلاب بافی، کردی دوزی؛ خیاطی و میل بافی آموزش دیده اند که سه دوره در محل اداره میراث فرهنگی و سه دوره دیگر هم با همکاری کمیته امداد بانه و در کانون وِلایت این شهر برگزار شده است.

وی نتیجه برگزاری این کلاس ها را در توانمند سازی خانوارهل مثبت ارزیابی کرد و گفت: پس از پایان دوره ها برای این افراد گواهینامه معتبر پایان دوره صادر می شود.



برچسب ها :

صنایع دستیبانه؛ آرمردهشالبافیتسهیلات اشتغالزاییزنان شرپرست خانوارارباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی