یکشنبه 29 مرداد 1396 / 07:35|کد خبر : 2765|گروه : اجتماعي

همایش آموزشی- توجیهی 415 منتخب پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی بانه برگزار شد

همایش آموزشی- توجیهی 415 منتخب پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی بانه برگزار شد

همایش آموزشی- توجیهی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی بانه با همکاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، روز گذشته همایش آموزشی- توجیهی برای 415 نفر از منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی بانه با همکاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان در محل تالار چوپی بانه برگزار شد.


اسماعیل محمدی بخشدار نمشیر در این مراسم با اشاره به نقش ارتباطی شوراها گفت: شوراها پل ارتباطی بین مردم، بخشداریها و ادارات سطح شهرستان هستند که شوراهای روستایی این رسالت مهم و خطیر را بدون هیچ چشم داشت مادی بر دوش گرفته اند.

وی افزود: شوراهای ادوار قبل با تجربه و دانشی که در چهار سال گذشته اندوخته اند می توانند کمک شایانی به شوراهای این دوره بکنند تا مشکلات و کاستی های مردم هر چه زودتر برطرف شود.


محمدی با  تاکید بر فراهم کردن زمینه اشتغال در روستاها گفت: شوراها به همراه دهیاری ها با توجه به امکانات موجود اداری و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و امکانات بالقوه ای که در خود روستاها وجود دارد می توانند در ززمینه اشتغالزایی، عمران و آبادانی روستاها اقدامات ارزنده ای انجام دهند.


در ادامه این همایش کارشناس امور اقتصادی استانداری در دفتر امور روستایی هم گفت: تاکنون در روستاها به بحث تولید و اشتغالزایی توجه خاصی نشده است چرا که در حال حاضر  بیکاری  یکی از معضلات مهم و اصلی  در روستاها است.

نیازی یعقوبی افزود: امسال به صورت ویژه به نقش و جایگاه روستاها در بحث تولید اشتغال توجه شده و ارتقاء جایگاه روستاها در اقتصاد ملی یکی از اهداف برنامه ششم توسعه است. بهمین دلیل و در همین راستا  ارتقاء جایگاه روستاها در پنجمین دوره شورای اسلامی روستا شورای  به عنوان شورای کارآفرین تعریف شده است.

یعقوبی با اشاره به اینکه در دوره پنجم شوراهای اسلامی روستا توجه به اشتغال و تولید یکی از اهداف اصلی است افزود: شوراهای دوره پنجم علاوه بر ایجاد زیرساخت های عمرانی در روستا باید برای ایجاد اشتغال و تولید در روستاها تلاش کنند.

وی گفت: روستای بدون بیکار یکی از مهمترین برنامه های پنجمین دوره شوراها اسلامی روستا است باید اشتغالزایی یکی مشغله های اساسی شوراهای اسلامی این دوره باشد.

کارشناس امور اقتصادی استانداری در دفتر شوراها تاکید کرد: باید شوراها وضعیت موجود روستای محل خدمت خود را شناسایی کند و از امکانات، منابع طبیعی و خدادادی برای تولید و اشتغالزایی استفاده کنند.



برچسب ها :

همایش آموزشی توجیهیشوراهای اسلامی روستاییبانهاشتغالبیکاری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی