دوشنبه 30 مرداد 1396 / 11:47|کد خبر : 2767|گروه : سياسي

مدیر آموزش و پرورش بانه:

پیش بینی افزایش 2500 نفری به جمعیت دانش آموزی بانه/85 درصد دانش آموزان بانه ای ثبت نام کردند

پیش بینی افزایش 2500 نفری به جمعیت دانش آموزی بانه/85 درصد دانش آموزان بانه ای ثبت نام کردند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه از پیش بینی افزایش 2500 نفری به جمعیت دانش آموزی این شهرستان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تاکنون 85 درصد دانش آموزان در این شهرستان ثبت نام کردند

به گزارش آرباباخبر، چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه ظهر امروز با حضور امام جمعه؛ فرماندار و سایر اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد.

رضا خضری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه و دبیر شورای آموزش و پرورش این شهرستان در این جلسه اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال 2500 نفر به جمعیت دانش آموزی این شهرستان در سال تحصیلی 96- 97 افزوده شود.

خضری، بیشترین افزایش جمعیت دانش آموزی را در مقطع ابتدایی برآورد کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال 1300 دانش آموز به جمعیت دانش آموزی شهرستان بانه در مقایسه با سال گذشته افزوده شود.

وی مهاجر پذیر بودن شهر بانه به واسطه مرزی بودن و بالا بودن آمار زاد و ولد در این شهرستان را از جمله دلایل افزایش جمعیت دانش آموزی در شهرستان بانه برشمرد.

خضری خاطرنشان کرد؛ نا متوازن بودن رشد جمعیت دانش آموزی در بانه با تعداد کلاس های درس موجود؛  مشکلاتی را از لحاظ سازماندهی دانش آموزان ایجاد کرده است بطوریکه بالا بودن تراکم دانش آموزی در بانه از مهمترین این مشکلات است.

85 درصد دانش آموزان بانه ای در سامانه سناد ثبت نام کردند

مدیر آموزش و پرورش بانه با اشاره به ثبت نام دانش آموزان این شهرستان در سامانه سناد گفت: تا کنون تعداد 24 هزار و پانصد نفر از  دانش آموزان این شهرستان در سامانه سناد ثبت نام کردند.

وی افزود:بر اساس این آمار می توان گفت که  85 درصد از دانش آموزان تا کنون ثبت نام کرده اند.
 

مشکل کمبود فضاهای آموزشی در حاشیه شهر


مدیر آموزش و پرورش بانه یادآور شد بیشترین معضل کمبود فضاهای آموزشی مربوط به حاشیه شهر بویژه منطقه مولوی که خود شامل چندین محله بزرگ   است می باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال ورودی دانش آموزان در پایه ابتدایی در منطقه مولوی زیاد است برای ساماندهی دانش آموزان جدید الورود در تنها مدرسه ابتدایی این منطقه به نام شهیده آمنه خدری پایه های پنج و شش این مدرسه را به مدارس حافظ و عظیمه خاکی در کوی فرهنگیان منتقل کردیم.

خضری افزایش کلاس های درس در مدارس حاشیه ای را از ضروریات دانست و گفت: به هر طریقی که شده است باید سعی کنیم کلاس های جدیدی با مشارکت خیرین؛ انجمن اولیا و مربیان و جذب اعتبارات دولتی به فضاهای آموزشی بانه بیفزایم.

وی یادآور شد؛ آموزش و پرورش بانه علی رغم همه مشکلات و کمبودهایی که هر ساله در حوزه فضا و نیروی انسانی با آن مواجه است تمام سعی خود را در ساماندهی و تخصیص معلم برای دانش آموزان بکار بسته بطوریکه تا کنون هیچ دانش آموزی به این دلایل در بانه ترک تحصیل نکرده است.

بیش از 12 درصد رتبه های زیر سه هزار استان کردستان مربوط به بانه است

مدیر آموزش و پرورش بانه در ادامه سخنان خود به موفقیت داوطلبان بانه ای در آزمون سراسری 96 هم اشاره کرد و گفت: امسال 1492 داوطلب از بانه برای شرکت در آزمون سراسری شرکت کرده بودند که روز برگزاری آزمون 1331 نفر از این تعداد حضور داشتند.

وی با اشاره به نتایج کنکور امسال خاطرنشان کرد؛ با توجه به اقدامات و برنامه ریزی هایی که امسال در زمینه آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در کنکور انجام شده بود شاهد رشد کمی و کیفی نتایج کنکور در بانه بودیم.

خضری گفت: امسال در مجموع 900 نفر در کل استان کردستان موفق به کسب رتبه های زیر 3 هزار که مد نظر اداره کل آموزش و پرورش می باشد گردیده بودند.

مدیر آموزش و پرورش بانه تصریح کرد: 113 نفر از این داوطلبان که موفق به کسب رتبه های زیر سه هزار شده بودند از شهرستان بانه بودند که بر اساس این آمار؛ بیش از 12 درصد کل رتبه های زیر 3 هزار کردستان را داوطلبان بانه ای کسب کرده اند.

وی یادآور شد؛ دانش آموزان بانه ای در کسب رتبه های تک رقمی و دو رقمی نیز در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته رشد داشته اند که این موضوع نیز در جای خود حائز اهمیت است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به سفر پر خیر و برکت معاون وزیر آموزش و پرورش و همچنین رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور به بانه نیز اساره کرد و گفت: احداث یک هنرستان؛ ساخت یک مجموعه ورزشی سرپوشیده دانش آموزی در بانه؛ تامین اعتبار برای اتمام دو پروژه بزرگ آموزشی بانه و همچنین احداث ده مدرسه روستایی در مناطق کم برخوردار بانه که بالای 15 دانش آموز داشته باشد از جمله این دستاوردهاست.

خضری؛ ارزش ریالی اجرای این وعده های معاون وزیر در بانه را بالغ بر 15 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: اگر این وعده ها محقق شود شاهد تحول عظیمی در آموزش و پرورش بانه که تا کنون بی سابقه بوده است خواهیم بود.

این مسئول تصریح کرد: کارهای مقدماتی و اداری در خصوص تحقق این وعده ها از طرف آموزش پرورش بانه برداشته شده است بطوریکه مکان احداث هنرستان جانمایی شده و در مورد سایر پروژه ها نیز کار های اولیه مانند نقشه برداری و تهیه نقشه آن صورت گرفته است.



برچسب ها :

بانهشورای اموزش و پرورشآرباباخبرکمبود فضای آموزشیحاشیه شهرثبت نامافزایش جمعیت دانش آموزی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی