دوشنبه 30 مرداد 1396 / 13:40|کد خبر : 2769|گروه : فرهنگي

دومین جشنواره برترین های مساجد و مسجد برتر شهرستان بانه برگزار شد

دومین جشنواره برترین های مساجد و مسجد برتر شهرستان بانه برگزار شد

دومین جشنواره برترین های مساجد و مسجد برتر شهرستان بانه با معرفی مساجد برتر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر ؛ دومین جشنواره برترین های مساجد و مسجد برتر شهرستان بانه، همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاه ها و حوزه های مقاومت سپاه بانه  پیش از ظهر امروز با حضور امام جمعه؛ فرمانده سپاه بانه؛ جمعی از مسئولین و ائمه جمعه و جماعات این شهرستان در محل مسجد " حاج کریم ابراهیمی" بانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم؛ "حسن سلیمی" از اعضای هیئت امنای مسجد ابراهیمی و همچنین جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد در اسلام اظهار داشت:  پیامبر اکرم(ص) بعد از استقرار پایه های دینی و اعتقادی در بین مسلمانان اقدام به احداث مسجد کرد که این موضوع حاکی از ارزش و جایگاه مساجد در اسلام است.

وی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بعد از حمله ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیلی به مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان جهان در سال 1968 میلادی؛ در محکومیت این اقدام؛ سالروز این حمله وحشیانه را روز جهانی مساجد اعلام کردند.

سلیمی در ادامه به فعالیت های فرهنگی مسجد ابراهیمی در طول ایام مختلف سال هم اشاره کرد و گفت: در این مسجد برنامه های فرهنگی و دینی متعددی مانند برگزاری فرایض پنجگانه به صورت جماعت ، برپایی کلاس های احکام ، تفسیر و روخوانی قرآن کریم ویژه خواهران و برادران انجام می گیرد.

عضو هیئت امنای مسجد ابراهیمی قدمت این مسجد را مربوط به دهه 60 اعلام کرد و گفت: مسجد مذکور در سال 94 با همت مردم و  اهالی محله؛ خیرین و مساعدت های مالی سپاه بانه بازسازی و تجدید بنا شد.

جانشین دبیر ستاد احیای بانه همچنین از مسئولین فرهنگی و ادارات مربوطه خواست تا نسبت به احداث مساجد؛ خانه های عالم در شهر و  روستا و  همچنین نصب انشعابات مساجد و اماکن متبرکه بیش از پیش تلاش کنند.

در ادامه مراسم نیز ماموستا ملا محمد طاهر سمعی امام جماعت مسجد ابراهیمی نیر مسجد را از مراکز دینی مهم در اسلام برشمرد و گفت: مساجد خانه خدا و یادگار پیامبر عظیم الشان اسلام است و از این رو بر هر مسلمانی واجب است که در عمران و آبادانی آن کوشا باشد.

وی با اشاره به رسالت و جایگاه مساجد خاطرنشان کرد؛ مسجد مکانی برای گردهمایی مسلمانان؛  احیای کلمه توحید و بزرگداشت شعائر الهی است.

ماموستا سمعی تصریح کرد: طبق نص صریح قرآن مسلمانان باهمدیگر برادر هستند و مسجد بعنوان یک مکان تجمع خواهران و برادران دینی نقش مهمی در تقویت روح برادری و رسیدگی به مشکلات همدیگر دارد.

وی از نقاق و تفرقه در بین امت های اسلامی هم  ابراز تاسف کرد و گفت: اسلام دین مهربانی و پیامبر ما پیام آور صلح و اسوه رحمت و مهربانی است بطوریکه در زمان حیات پیامبر(ص) نه تنها مسلمانان در کمال صفا و برادری با همدیگر زندگی می کردند بلکه پیروان سایر ادیان و حتی مشرکین و کفار هم احساس امنیت می کردند.

امام جماعت مسجد ابراهیمی از والدین خواست تا فرزندان خود را برای شرکت در نمازهای جماعت و برنامه های دینی در مساجد  ترغیب کنند و روح ایمان را از کودکی در آنها پرورش دهند.



برچسب ها :

جشنوارهبرترین های مساجد و مسجد برتربانهآرباباخبرنفاقتفرقهمسجد

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی