چهارشنبه 1 شهریور 1396 / 11:17|کد خبر : 2771|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه:

شوراهای اسلامی قانون را نصب العین خود قرار دهند

شوراهای اسلامی قانون را نصب العین خود قرار دهند

فرماندار بانه از شوراهای اسلامی دور پنجم روستاهای بخش نمشیر گفت: شوراها عمل به قانون و حرکت در چارچوب قانون را نصب العین خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد فلاحی فرماندار بانه صبح امروز در همایش تکریم، معارفه و تحلیف شوراهای اسلامی دور پنجم روستاهای بخش نمشیر بانه که در مسجد جامع شهرکانیسور برگزار شد؛ با اشاره به نقش و جایگاه شوراها اظهار داشت: شوراها فرآیند انتخاب مردم هستند بطوریکه عصاره و چکیده مردم در شهر و روستا محسوب می شوند.

وی افزود: عمل به قانون و حرکت در چارچوب قانون وظیفه همه مسئولین؛ آحاد مردم و شوراها است و از این رو انتظار داریم که شوراها با حرکت در چارچوب قانون موجبات توسعه روز افزون شهر و روستاهای حوزه انتخاباتی خود را فراهم کنند.

فلاحی تصریح کرد: عمل به قانون به نفع همه مردم و اکثریت جامعه است و از بی قانونی تنها یک گروه خاصی بهره مند و منتفع می شوند.

فرماندار بانه در ادامه با اشاره به موقعیت شهرستان بانه و مرزی بودن آن خاطرنشان کرد؛ خوشبختانه امروز مردم بانه در سایه همکاری و تعامل با نیروهای امنیتی و انتظامی امنیت پایدار را در شهر مرزی بانه ایجاد کرده اند.

وی تصریح کرد: امنیت مطلوب در بانه خاری بر چشم دشمنان است و  آنها به بهانه های مختلف درصدد هستند که به نحوی این امنیت را خدشه دار کنند که خوشبختانه با هوشیاری و همراهی مرزنشینان غیور بانه ای تمام نقشه های آنان تا به امروز با شکست مواجه شده است.

فلاحی با اشاره به برخورد کشورهای همسایه و اروپایی با مرز و مرزنشینان گفت: در بسیاری از این کشورها با دید تهدید به مرز نگاه می کنند و با حصار کشی و ایجاد دیوار می خواهند مرزها را مسدود کنند در حالیکه در کشور ما  خود مرزنشینان بعنوان مرزبانانی غیور همپای نیروهای امنیتی از مرزهای کشور پاسداری می کنند.

نماینده عالی دولت در بانه از ساکنان نوار مرزی در بانه خواست که در ترددهای خود موارد امنیتی را بیش از پیش رعایت کنند و با سهل انکاری جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

فلاحی کشاورزی؛ دامپروری و صنایع دستی را از دیگر پتانسیل های شهرستان بانه برشمرد و گفت متاسفانه در چند سال گذشته به واسطه گرایش مردم به مبادلات مرزی این ظرفیت ها رو به فراموشی و ضعف نهاده اند.

فرماندار بانه به تقویت این ظرفیت ها در کنار مبادلات تجاری نیز ناکید کرد و گفت: توجه، تقویت و توسعه این ظرفیت ها از سیاست های دولت در مناطق روستایی بانه است.

وی یادآور شد؛ در همین راستا اقدامات خوبی در بانه صورت گرفته است که تخصیص بیش از 50 درصد از اعتبارات تملک دارایی شهرستان بانه در سالجاری به مناطق روستایی به منظور توسعه زیرساخت ها مانند جاده و راه روستایی؛ بخش کشاورزی؛ آب؛ برق تخصیص یافته است.

فلاحی گفت: در بخش کشاورزی هم رفع تداخل 400 هکتار از اراضی کشاورزی به نفع کشاورزان که محل اختلاف منابع طبیعی و کشاورزان بوده است و همچنین اختصاص اراضی شیب دار به بحث باغبانی و کاشت درختان مثمر در مناطق جنگلی ، راه اندازی مرکز عرضه مستقیم انگور سیاه و عسل در مرکز شهر و احداث هنرستان کشاورزی در کانیسور از جمله این اقدامات است.

فرماندار بانه گفت: کشاورزی می بایست از حالت سنتی بیرون آمده و برای بهره وری بیشتر کشاورزان بایستی آن را از حالت سنتی خارج و در راستای به روز کردن آن در شهرستان تلاش کرد  که در این راستا نیز تسهیلاتی برای کشاورزان به منظور  مدرن کردن کشاورزی صورت گرفته است.

فلاحی گفت: به همین منظور تخصیص اعتبارات برای اجرای آبیاری قطره ای در اراضی کشاورزی؛ ملزم کردن ادارات خدمات رسان برای اعطای انشعابات برق؛ گاز و آب از دیگر خدماتی است که بمنظور توسعه و لحیای بخش کشاورزی در شهرستان بانه انجام شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از شایعاتی که در خصوص بستن مرزها در بین مردم رایج شده نیز انتقاد کرد و گفت: بستن معابر مرزی هرگز سیاست دولت نبوده و نیست.

وی خاطرنشان کرد؛ در مصوبه اخیر هیئت دولت مصوب شده است روستاهایی که تا عمق بیست کیلومتر با مرز فاصله دارند از مزایای کارت کولبری بهره مند شوند و این در حالیست که قبلا فقط روستاهای تا فاصله شعاع 15 کیلومتر از مزایای دفترچه های کولبری بهره مند می شدند.

نماینده عالی دولت در بانه خاطرنشان کرد؛ بر اساس این مصوبه شهرهای کانیسور؛ بویین و ارمرده هم از این مزیت مرزی بهره مند شوند.


فلاحی خاطرنشان کرد؛ در حال حاضر بیش از 90 قلم کالا از معابر مرزی بانه وارد می شود.



برچسب ها :

بانهفرماندار بانهشوراهاعمل به قانونکارت کولبریمزایای مرزنشینیامنیتکشاورزیارباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی