جمعه 3 شهریور 1396 / 14:31|کد خبر : 2774|گروه : سياسي

امام جمعه بانه:

اسلام دین رحمت و مسامحه است

اسلام دین رحمت و مسامحه است

امام جمعه بانه گفت: اسلام دین رحمت و مسامحه است و در انجام امور خیر مانعی بر سر راه افراد نگذاشته است.

 به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر  که در مسجد جامع بانه برگزار شد؛ اظهار داشت: اسلام دین مهربانی و رحمت است نه دین خشن و سختگیرانه.

 وی افزود: اسلام در انجام کارهای خیر هیچ گونه مانعی بر سر راه افراد نگذاشته و تا حد ممکن برای مسلمانان در انجام امور خیر آسان کاری کرده است.

 امام جمعه بانه؛ استدلال برخی از افراد به آیات سخت گیرانه قرآن در انجام امور گفت: اسلام تا جایی که توانسته مسلمانان را به انجام کارهای نیک و پسندیده دعوت کرده و در این موضوع آسان ترین راهکارها را تعریف کرده است.

وی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن ماه ذی الحجه نیز اشاره کرد و یادآور شد؛ بر اساس شواهد جشن قربان به روز جمعه آینده خواهد افتاد.

ماموستا حیدری به برخی از روایات مبنی بر اینکه مصادف شدن عید قربان با روز جمعه به منزله حج اکبر است نیر اشاره کرد و  گفت: بر اساس آیات قرآن تنها حج سال های نهم و دهم هجری بعنوان حج اکبر نام برده شده است.

 وی تصریح کرد: در مناسک حج سال نهم هجری با قرائت آیات سوره توبه توسط حضرت علی(ع) بدستور پیامبر گرامی اسلام(ص) راه مشرکین برای همیشه به این مراسم معنوی بسته شد و در سال دهم هجری نیز شخص پیامبر (ص) نیز حضور داشتند و این آخرین حجی بود که نبی مکرم اسلام در دوران عمر مبارکشان انجام دادند و به همین دلیل به حج اکبر نامگذاری شده است.

 امام جمعه بانه در ادامه سخنان خود به برخی از آداب و سنت های مربوط به قربان کردن دام نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس فقه امام شافعی(رض) قربانی باید در روز عید قربان بعد از اقامه نماز و یا اینکه سه روز بعد از آن ذبح شود.

 وی؛ بی عیب بودن حیوان قربانی شده؛ رعایت رحم و عطوفت با حیوان ذبح شده و عدم شراکت در قربانی را از دیگر موارد ضروری در بحث قربانی کردن عنوان کرد..



برچسب ها :

امام جمعهبانهاسلامماه قربانقربانیآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی