چهارشنبه 20 آبان 1394 / 08:21|کد خبر : 278|گروه : اقتصادي

رئیس دانشگاه پیام نور بانه:

توجه به محیط زیست عاملی مهم در دست یابی به توسعه پایدار است

توجه به محیط زیست عاملی مهم در دست یابی به توسعه پایدار است

رئیس دانشگاه پیام نور بانه با بیان اینکه عوامل زیادی در دست یابی به توسعه پایدار مطرح است گفت: توجه به محیط زیست عاملی مهم در دست یابی به توسعه پایدار است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، دکتر بهاءالدین رشیدزاده رئیس دانشگاه پیام نور بانه پیش از ظهر روز سه شنبه 19 آبان در اولین همایش و کارگاه علمی راهکارهای جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی که با همکاری اداره محیط زیست شهرستان بانه و دانشگاه پیام نور این شهرستان و با حضور دانشجویان، انجمن های مردم نهاد در ارتباط با محیط زیست در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور بانه برگزار شد اظهار داشت: اهمیت و جایگاه محیط زیست در زندگی فردی و اجتماعی انسانها بر کسی پوشیده نیست و همه ما به اهمیت آن واقف هستیم.

وی با بیان اینکه توجه به محیط زیست و مسائل زیست مهمی امروزه به یکی از مسائل مهم در مباحث مربوط به توسعه پایدار جوامع و در سطح بین المللل مطرح است افزود: دست یابی به توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست و مسائل زیست محیطی امکان پذیر نیست بطوریکه توجه به محیط زیست یکی از شاخصه های دست یابی به توسعه پایدار است.

رشیدزاده با اشاره به نقش دانشگاه در رابطه با صیانت از محیط زیست گفت: دانشگاه بعنوان یک نهاد علمی و تاثیر گذار در جامعه
با توجه به موضوع مهم و اساسی دانش محوری، نقش اساسی در حل مسایل و معضلات این بخش می تواند ایفا کند.


رئیس دانشگاه پیام نور بانه تصریح کرد: رابطه و تعامل انسان با طبیعت در سایه پیشرفت تکنولوژی و زیاده خواهی انسان به یک رابطه نامتوازن و نابرابر تبدیل شده و باید به این مهم واقف بود که طبیعت و محیط زیست پیرامون ما در حال نابودی است و ظرفیت تحمل زمین به انتها رسیده است .

 وی ضمن هشدار به پایان پذیری منابع گفت:  منابع پایان پذیر هستند و حتی منابع تجدید پذیر هم هزینه و هم زمان طولانی می‌طلبد تا دوباره به چرخهٔ مصرف برسند بنابراین برای زندگی  آینده گان و سرنوشت نسلهای بعدی هم که شده باید دست از تخریب محیط زیست و مصرف بی رویه منابع طبیعی برداشت.
 



برچسب ها :

محیط زیستتوسعه پایدارپیام نور بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی