چهارشنبه 20 آبان 1394 / 09:15|کد خبر : 279|گروه : اقتصادي

کارشناس ادره کل محیط زیست کردستان در بانه:

انگیزه آمریکا از جنگ در خاورمیانه تسلط بر منابع غنی آن است

انگیزه آمریکا از جنگ در خاورمیانه تسلط بر منابع غنی آن است

کارشناس ادره کل محیط زیست استان کردستان مهمترین انگیزه جنگ افروزان در منطقه خاورمیانه بویژه آمریکا را دست یابی و تسلط بر منابع غنی این منطقه برشمرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، دکتر نوید بنی احسنی از کارشناسان اداره کل محیط زیست استان کردستان، پیش از ظهر روز سه شنبه 19 آبانماه در اولین همایش و کارگاه علمی راهکارهای جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی که با همکاری اداره محیط زیست شهرستان بانه و دانشگاه پیام نور این شهرستان و با حضور دانشجویان، انجمن های مردم نهاد در ارتباط با محیط زیست در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور بانه برگزار شد اظهار داشت: مصرف بی رویه انسانها از منابع طبیعی و محیط زیست موجب زوال تدريجي آنها شده و تبعات و آثار بسيار سنگيني به محيط زيست كشورمان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه کشورهای صنعتی بزرگ بویژه آمریکا کمتراز منابع طبیعی خود استفاده می کنند و آن را برای نسل های آینده خود ذخیره و نگهداری می کنند افزود:مهمترین 
انگیزه آمریکا از جنگ در خاورمیانه نیز تسلط بر منابع غنی این منطقه در راستای ذخیره سازی منابع کشور خود برای آیندگان کشورش است.

بنی احسنی با اشاره به معنا و مفهوم واقعی منابع طبیعی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی در یک تعریف کلی شامل همه منابع کره مسکونی است که برای تبدیل آن به مایحتاج مورد نیاز زندگی انسانها، علی رغم زوال و کاهش این منابع که هزینه های مادی و انسانی زیادی هم برای مصرف کننده در بر دارد از طرفی دیگر نیز تخریب و آلودگی محیط زیست را بهمراه دارد و به همین دلیل است که سلطه گران می خواهند با تسلط بر خاورمیانه با یک تیر دو نشان بزنند.

 

این کارشناس محیط زیست با انتقاد از برخی رسانه ها در ترویج فرهنگ مصرف گرایی و اقتصاد مصرفی تصریح کرد: مد گرایی و تشریفات نمونه های بارزی از مصرف گرایی و اقتصاد مصرفی هستند که متاسفانه قشر زیادی از مردم ما را به سمت خود سوق داده که در این بین برخی رسانه ها نیز بی تاثیر نبوده و خواسته و یا نا خواسته این مصرف گرایی را تبلیغ و ترویج می دهند.

وی همچنین به بحران كم آبي و محدوديت منابع آبی در کشور بویژه استان کردستان اشاره کرد و افزود: علی رغم بحران کم آبی بسیاری از ما بدون توجه به وضعيت موجود، در حال مصرف بي رويه آب در بخش هاي كشاورزي، خانگي و صنعت هستيم که روز به روز حال محيط زيست اين مرز و بوم را وخيم تر مي كند و متأسفانه توجهي هم به اين واقعيت نداريم كه منابع آب محدود است.

بنی احسنی سدسازی های بی رویه را نیز عاملی مهم در تخریب محیط زیست بانه قلمداد کرد و گفت: بهتر است بجای سد سازی برای تامین  آب مصرفی شهروندان فرهنگ مدیریت مصرف آب را در جامعه ترویج داده و آنرا نهادینه کنیم.

وی ضمن هشدار به کاهش منابط طبیعی و تخریب این منابع  و محیط زیست طیسالهای اخیر بدست انسانها گفت: اگر همین حالا هم اقدام کرده و این وضع را متوقف کنیم به اندازه 50 سال آینده منابع مصرف کردیم.
 

 



برچسب ها :

محیط زیستآمریکاخاورمیانهمنابع طبیعی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی