یکشنبه 12 شهریور 1396 / 10:16|کد خبر : 2794|گروه : اقتصادي

کمبود منابع آبی عمده ترین مشکل کلزا کاران در بانه است

کمبود منابع آبی عمده ترین مشکل کلزا کاران در بانه است

مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت: کمبود آب و منابع آبی مهمترین مشکل کلزاکاران شهرستان بانه است

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ کلاس آموزشی با محوریت کشت کلزا برای کلزاکاران شهرستان بانه در محل مدیریت جهاد کشاورزی بانه برگزار شد.

کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، اظهار داشت: کلزا یکی از محصولات کشاورزی مقرون به صرفه برای کشاورزان است که طی چند سال گذشته تعدادی از کشاورزان این شهرستان را به سمت کاشت این محصول سوق داده است.

وی با بیان اینکه کشت محصول کلزا نیاز شدیدی به آب دارد افزود: متاسفانه بدلیل کمبود منابع آبی و کاهش نزولات جوی رغبت کشاورزان به کاشت آن علی رغم قیمت مناسب این محصول کمتر شده است.

شریفی،کمبود منابع آبی را از مهمترین مشکلات پیش روی کشاورزان کلزا کار در بانه برشمرد و خاطرنشان کرد؛ کشت یونجه نیز بعنوان یک محصول پرفروش که در طول یکسال چند دوره برداشت می شود و نسبت به کلزا نیاز کمتری هم به آب دارد بعنوان محصول رقیب کلزا در بانه است.

مدیر جهاد کشاورزی بانه تصریح کرد: در حال حاضر قریب به ده هکتار از اراضی زراعی شهرستان بانه به صورت پراکنده زیر کشت این محصول هستند.

وی در ادامه به میزان برداشت کلزا در بانه هم اشاره کرد و گفت: بعلت خشکسالی که در  پاییز سال گذشته با آن مواجه بودیم  و همچنین کمبود منابع آبی نزدیک به شش تن کلزا از  8 هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شد که در مقایسه با سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

شریفی خاطر نشان کرد؛ امسال 50 هکتار به جهاد کشاورزی بانه برای کشت محصول کلزا ابلاغ شده است  که امیدواریم 20 الی 30 هکتار از این میزان ابلاغی محقق شود.



برچسب ها :

کلزابانهجهاد کشاورزیآرباباخبرکمبود منابع آبیخشکسالی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی