یکشنبه 12 شهریور 1396 / 10:39|کد خبر : 2795|گروه : اقتصادي

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه بانه

93 تعاونی فعال در شهرستان بانه مشغول فعالیت هستند

93 تعاونی فعال در شهرستان بانه مشغول فعالیت هستند

رئیس اداره تعاون کار و رفاه شهرستان بانه گفت: در حال حاضر، 93 تعاونی فعال در حوزه هخای مختلف در شهرستان بانه مشغول فعالیت هستند.

حمید ساعد پناه، امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون 93 تعاونی فعال در شهرستان بانه  با بیش از 96 هزار نفر عضو در حوزه های مختلف مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به نقش تعاونی ها در ایجاد اشتغال افزود: این تعداد تعاونی در شهرستان بانه برای 1920 نفر اشتغالزایی بهمراه داشته است که خود این موضوع نشانگر اهمیت تعاونی ها در ایجاد اشتغال و افزایش رفاه در جامعه است.

ساعد پناه خاطرنشان کرد، اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بانه بمنظور نظارت بر نحوه کار  شرکت های تعاونی از لحاظ اجرای قانون های مربوط به تعاونی در سال گذشته 160 مورد بازدید و نظارت عمومی از  نحوه کار و فعالیت این شرکت ها لنجام داده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان بانه تصریح کرد: در سال گذشته(95) تعداد  4 تعاونی جدید در حوزه های حمل و نقل، توزیع مواد غذایی، تولید پوشاک و خدمات راهسازی در شهرستان بانه تشکیل و به شرکت های تعاونی این شهرستان افزوده شد.

وی به تعاونی های موفق در سطح شهرستان بانه نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستان بانه تعاونی های موفق زیادی وجود دارد که موفقیت هایی در سطح استانی و حتی کشوری داشته اند بطوریکه شرکت تعاونی 1805 صنعتکران بانه  از جمله تعاونی های موفق شهرستان بانه است که توانست صنوف آلاینده و مزاحم را از سطح شهر بانه جمع اوری و در حاشیه شهر در مکانی بنام بازارچه صنعتکران بانه ساندهی کند.

ساعد پناه خاطرنشان کرد، شرکت تعاونی 1805 صنعتگران بانه تا کنون توانسته است چندین بار بعنوان شرکت تعاونی برتر شهرستانی، استانی و یک دوره شرکت تعاونی موفق کشوری را بدست بیاورد.

وی، شرکت تعاونی 1018 مرزنشینان منطقه الوت شهرستان بانه و شرکت تعاونی اعتبار فرهنگیان بانه را از دیگر شرکت تعاونی های موفق این شهرستان برشمرد و یادآور شد، شرکت تعاونی اغتبار فرهنگیان توانسته برای اعضای خود شرایط اعطای تسهیلات با سود بسیار ناچیز نیم درصد را فراهم کند.

 

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بانه در بخش دیگری از سخنان خود به در آمدزایی شرکت های تعاونی این شهرستان هم اشاره کرد و گفت:سال گذشته دو میلیون و 860 هزار دلار میزان صادرات این شرکت های تعاونی بوده است.

ساعد پناه تصریح کرد: علی رغم بحث صادرات، شرکت های تعاونی در حوزه واردات نیز فعالیت دارند که سهم شرکت های تعاونی بانه در حوزه واردات در مدت مشابه مبلغ 184 هزار و 606 دلار بوده است و روند واردات در حال حاضر نیز ادامه دارد.

این مسئول توسعه صادرات را از مهمترین برنامه های اداره کار در حوزه تعاون عنوان کرد و گفت: توسعه و افزایش صادرات از برنامه ها و سیاست های اداره است که به جد در راستای توسعه ان فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد، تشکیل سه تعاونی در روستاهای سبدلو، مجسه و شوی با عنوان تعاون روستا از دیگر برنامه های در اولویت اداره کار بانه است که هدف از تشکیل تعاون روستاها توسعه روستاهای مذکور با توجه به امکانات و پتانسیل های موجود در این روستاها می باشد. 



برچسب ها :

تعاونیبانهاشتغالصادراتآرباباخبرشرکت های تعاونی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی