یکشنبه 2 مهر 1396 / 16:05|کد خبر : 2828|گروه : فرهنگي

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان:

فعالیت های قرآنی در بانه توسعه می یابد

فعالیت های قرآنی در بانه توسعه می یابد

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به ظرفیت های شهرستان بانه در حوزه فعالیت های قرآنی گفت:فعالیت های قرآنی در بانه توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ حجت الاسلام بختیار کرمی؛ مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه که در فرمانداری این شهر برگزار شد؛ با اشاره به برنامه های این نهاد در استان کردستان گفت: برگزاری گفتمان های دینی  با محوریت سبک زندگی اسلامی در استان کردستان یکی از برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی در این استان است بطوریکه در سال 95 بالغ بر 6 هزار گفتمان دینی در سطح مدارس و دانشگاه های این استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه استان کردستان و بویژه شهرستان بانه ظرفیت های یسار بالایی در حوزه فعالیت های قرآنی دارد افزود: لذا توسعه فعالیت های قرآنی در شهرهای مختلف استان کردستان بویژه شهر بانه در اولویت برنامه های اداره تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: امسال اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بمنظوز کاهش آسیب های اجتماعی در نظر دارد این موضوع را با اولویت مناطق حاشیه ای و کم برخوردار در شهرهای مختلف  استان دنبال و اجرا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ خاطرنشان کرد؛ در همین راستا برگزاری کلاس های قرآنی؛ تشکیل کانون های فرهنگی و برنامه های مختلف ملی و مذهبی را در این مناطق پیش بینی کردیم.

وی گفت: در حال حاضر بیش از یازده میلیون حاشیه نشین و 8 میلیون بد مسکن در کشور وجود دارد که کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی این مناطق از دغدعه های مهم مسئولین فرهنگی و نهادهای ذی ربط است.

حجت الاسلام کرمی؛ در ادامه از بکارگیری جمعی از روحانیون اهل سنت استان کردستان در انجام برنامه های فرهنگی در مناطق محروم نیز خبر داد و گفت: با توجه اینکه روحانیون و ماموستاها در مناطق اهل سنت زیر نظر مرکز بزرگ و هیئت امنای مساجد فعالیت دارند اما توانستیم با همکاری و هماهنگی این نهادها تعداد 50 نفر از ماموستایان آیینی را برای انجام امورات و برنامه های فرهنگی در مناطق روستایی محروم و کم برخوردار سازماندهی و استقرار دهیم.

وی تصریح کرد: روحانیون و ماموستایان آیینی در کنار تبیین مسائل شرعی همواره نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه داشته اند که این نقش بر کسی پوشیده نیست.



برچسب ها :

توسعهفعالیت های قرآنیبانهتبلیغات اسلامیآرباباخبرگفتمان دینیمدارسسبک زندگی اسلامی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی