سه شنبه 4 مهر 1396 / 10:35|کد خبر : 2831|گروه : سياسي

ماموستاهای برجسته اهل سنت همه پرسی استقلال کردستان عراق را نادرست خواندند

ماموستاهای برجسته اهل سنت همه پرسی استقلال کردستان عراق را نادرست خواندند

ماموستاهای برجسته اهل سنت کردستان در گفتگوهای جداگانه با خبرنگار ما همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را زمینه ساز ایجاد نا امنی در منطقه عنوان کردند و خواستار توقف آن شدند.

به گزارش آرباباخبر، ماموستا محمد امین راستی، امام جمعه موقت شهر سنندج گفت: با توجه به اینکه خداوند در قرآن کریم فرمودند حکومت دنیا تنها در دست یک نفر خواهد بود لذا تجزیه عراق اصلا به صلاح این کشور نخواهد بود جرا که این تصمیم نه تنها نقض قانون اساسی عراق است بلکه موجبات بی ثباتی های بیشتر در منطقه خواهد شد.


وی با بیان اینکه پشت پرده این رفراندوم، آمریکا و اسرائیل است گفت: برگزاری این همه پرسی به نام کُردها و به کام اسرائیل است.


این روحانی برجسته اهل سنت افزود: سران اقلیم کردستان عراق باید همه جوانب و مشکلات مربوط به برگزاری این همه پرسی را به صورت تخصصی ارزیابی کنند تا امنیت منطقه بیش از این خدشه دار نشود.


استقلال کُردستان عراق نسنجیده است
ماموستا مختار فرجی، امام جماعت مسجد گریزه سنندج نیز با اشاره به اینکه همه پرسی کُردستان عراق کار نسنجیده‌ای است، گفت: این نوع استقلال خواهی نقشه‌ای استکباری بوده که درصدد ایجاد تفرقه و جداسازی ملل منطقه هستند.


وی اظهار کرد: نقشه اسراییلی استقلال عراق حذف همگرایی، تفاهم و وحدت مسلمانان منطقه بوده تا بتوانند برنامه‌های خود را که شامل فروش سلاح است اجرایی کنند.


تبعات رفراندوم استقلال کُردستان عراق منفی است
ماموستا احمد، روحانی اهل سنت دیواندره کُردستان نیز با اشاره به نامناسب بودن اجرای همه پرسی استقلال کُردستان عراق در این برحه زمانی گفت: این رفراندوم تبعات خوبی برای منطقه و کشور عراق نخواهد داشت.


وی اظهار کرد: این کار مخالفت با کشورهای دوست و همسایه بوده و یقینا مشکلات عدیده‌ای برای انها و منطقه بوجود خواهد آورد.


استقلال کُردستان عراق برنامه تحریک آمیز آمرکا است
ماموستا "سید حسین حسینی"، امام جمعه شهر سقز گفت: این استقلال به نفع کُردها نبوده چرا که این همه پرسی با تحریک اسراییل و آمریکا صورت گرفته است.


وی تصریح کرد: کشور عراق باید متحد و یکاپارچه بماند و نتیجه آن منفی و شکست خورده است.


همه پرسی استقلال کُردستان عراق موجب تفرقه می‌شود
ماموستا "خلیل آدابی" امام جمعه مسجد قبای بهاران سنندج با اشاره به اینکه استقلال و همه پرسی نیازمند سه امر مهم است، گفت: بودجه، اجازه سازمان ملل و رضایت کشورهای همسایه از ملزومات استقلال است.


وی افزود: اقلیم کُردستان سه مقوله فوق را در نظر نگرفته و این موضوع برای آنها مشکلات بعدی را بهمراه دارد.


امام جمعه مسجد بهاران تاکید کرد: در صورت برگزاری این همه پرسی اختلاف و چنددستگی در میان مردم و روحانیون ایجاد می‌شود.


استقلال کُردستان عراق عواقب منفی به دنبال دارد 
ماموستا ملکی، عضو شورای روحانیت شهرستان کامیاران با بیان اینکه این همه پرسی عواقب خوبی برای منطقه و کشور عراق نداشته، گفت: چند دستگی بسیاری در این مقوله وجود دارد.


وی اظهار کرد: بسیاری از مردم عراق خود نیز با این استقلال مخالف بوده و کشورهای دوست و همسایه نیز مخالفت خود را اعلام کرده‌اند.

منبع: کردتودی



برچسب ها :

بانهماموستاتجزیهاهل سنتاستقلال کردستان عراقنا امن

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی