پنجشنبه 6 مهر 1396 / 11:51|کد خبر : 2834|گروه : اجتماعي

رییس اداره آتش نشانی بانه:

آتش نشانی بانه دستگاه بالابر نردبانی ندارد

آتش نشانی بانه دستگاه بالابر نردبانی ندارد

رئیس اداره آتش نشانی بانه با بیان اینکه این شهر دارای مجتمع های تجاری و مسکونی چند طبقه است گفت: آتش نشانی بانه دستگاه اتوماتیک بالابر نردبانی برای مهار آتس شوزی در این مجتمع ها را ندارد.

سالار بسطامی امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر گفت: میانگین زمان حضور پرسنل آتش نشانی شهر بانه در محل حادثه هایی که در محدوده شهر اتفاق می افتد سه دقیقه می باشد.

 

وی افزود: اداره آتش نشانی بانه با 22 پرسنل عملیاتی در دو شیفت کاری در حوزه های مختلف ایمنی، امداد و نجات به شهروندان ارائه خدمت می دهد.ب

بسطامی تصریح کرد:درشش ماهه نخست امسال اطفای 26 مورد آتش سوزی در منازل مسکونی، اداری و مجتمع های تجاری و همچنین گرفتن و رهاسازی 34 مورد حیوانات وحشی و موذی و در حوزه خدمات ایمنی و نجات 5 نفر از شهروندان گرفتار در اسانسور و بیرون  آوردن 5 مورد غرق شدگی از آب نمونه اقدامات اتش نشانی بانه در مدت مذکور بوده است.

 

رئیس اداره آتش نشانی بانه با اشاره به گستردگی شهر از لحاظ وسعت و ایجاد مجتمع های تجاری و آپارتمان های چند طبقه در بانه تصریح کرد:با توجه به امکانات موجود این امکانت جوابگوی اطفای حریق در ساختمان های بیش از سه طبقه نیست.

 

وی گفت:  بانه به عنوان شهر پاساژها با بیش از 60 مجتمع تجاری بالای پنج طبقه، امکانات مناسب برای مهار آتش ندارد و وقوع هر گونه آتش سوزی در این ساختمان ها، شهر را با بحران روبه رو می کند و لذا برای اطفای حریق در ساختمان های بیش از سه طبقه یک دستگاه بالابر اتوماتیک نردبانی با ارتفاع حداقل 40 متر به شدت نیاز است.

 

بسطامی نیاز به تشک نجات شوتینگ، یک دستگاه خودروی امداد و نجات مجهز به تجهیزات روز، امبولانس و همچنین یک دستگاه خودروی پیشرو عملیات کمک دار را از دیگر کمبودهای اداره اتش نشانی بانه برشمرد.

 

وی از شهروندان خواست در صورت اتش سوزی اماکن و نیاز به خدمات ایمنی شهروندان با سامانه 125 و یا شماره ثابت 20333 تماس حاصل کنند.

 

این مسئول با اشاره به مزاحمت های تلفنی با سامانه 125 نیز گفت: اگر چه تعداد مزاحمت های تلفنی با این سامانه نسبت به گذشته کمتر شده است اما از شهروندان تقاضا داریم که با پرهیز از این اقدام ما را در ارائه خدمات سریع و بیشتر به شهروندان کمک کنند.



برچسب ها :

آتشنشانی بانهدستگاه بالابرکمبود امکانات آتش نشانیحریقآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی