چهارشنبه 12 مهر 1396 / 08:39|کد خبر : 2844|گروه : اقتصادي

فرماندار بانه:

تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به سمت توسعه کشاورزی سوق داده شود

تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به سمت توسعه کشاورزی سوق داده شود

فرماندار بانه با اشاره به ضرورت حمایت از بخش کشاورزی بعنوان رکن مهم تولید و توسعه روستایی گفت: تسهیلات صندوق کار آفرینی امید این شهرستان به سمت و سوی کشاورزی سوق داده شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ محمد فلاحی؛ صبح امروز در دومین جلسه شورای کشاورزی شهرستان بانه اظهار داشت: با توجه به اینکه مبادلات مرزی در بانه طی چند سال اخیر بیشتر مورد توجه مردم این شهرستان قرار گرفته است بخش کشاورزی تا حد بسیار زیادی تضعیف شده است.

وی افزود: بنابراین احیا و توسعه بخش کشاورزی بعنوان یکی از ارکان تولید و اشتغال پایدار در روستاها از اولویت برنامه های فرمانداری است که خوشبختانه با هماهنگی و تعامل دستگاه های اجرایی در این بخش تا حد قابل ملاحضه ای این حوزه در بانه احیا شده و گام های مثبتی در این بخش برداشته شده است.

فلاحی با اشاره ضرورت حمایت از بخش کشاورزی تصریح کرد: اعطای تسهیلات قرض الحسنه کم بهره و آسان کاری برای کشاورزان در سایر زمینه ها میتواند موجب افزایش رغبت کشاورزان بویژه قشر جوان و تحصیلکرده به کار مقدس کشاورزی و رونق آن در شهرستان شود.

   فرماندار بانه به ضرورت سوق دادن تسهیلات صندوق توسعه کارآفرینی امید به بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: امسال یکی از اولویت های فرمانداری بانه در اجرای پروژه های عمرانی در روستا نیز میزان اجرای طرح های تولیدی و کشاورزی بوده است.

فلاحی یادآور شد؛ اگر چه در شش ماه گذشته اقدامات خوبی در راستای توسعه بخش کشاورزی در روستاهای بانه انجام گرفته است اما  مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر  و ترک کردن دهات کماکان از تهدیدات این شهرستان در گسترش حاشیه نشینی و افزایش بیکاری و گرایش به سمت شغل های کاذب است.

فرماندار بانه گفت: توسعه بخش کشاورزی هرگز تناقضی با مبادلات مرزی ندارد و ساماندهی تبادلات مرزی یکی از اولویت های دولت در بانه است.

  این مسئول یادآور شد در حال حاضر بیش از شش هزار نفر در بانه کارت کولبری دارند و دوهزار نفر نیز بصورت فعال از بازارچه های موقت این شهرستان در هنگه ژال و گله سوره کالا وارد می کنند.

 وی از مسئولین و بویژه  ماموستایان آیینی در خواست کرد تا نسبت به تشویق و ترغیب مردم روستاها به فعالیت در بخش کشاورزی و تولید تلاش کنند و با استفاده از تریبون های نمازجمعه و نمازهلی جماعت به فرهنگ سازی در این بخش کمک کنند.

فلاحی توسعه و رونق بخش کشاورزی را موجب ماندگاری روستاییان در روستاها و افزایش اشتغال و تولید در آن شد و گفت: بایستی به توسعه کشاورزی نوین در روستاها از طریق جوانان تحصیلکرده تلاش کرد.



برچسب ها :

فرماندار بانهتوليدكشاورزياشتغالصندوق توسعه كار آفريني اميد

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی