چهارشنبه 12 مهر 1396 / 11:00|کد خبر : 2846|گروه : اجتماعي

رئیس مرکز بهداشت بانه:

میزان بالای نمک در نان؛ همچنان مشکل اصلی نانوایی های بانه است

میزان بالای نمک در نان؛ همچنان مشکل اصلی نانوایی های بانه است

رئیس مرکز بهداشت بانه گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده میزان بالای نمک در نان؛ همچنان مشکل اصلی نانوایی ها در بانه است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛علی شالباف، رئیس مرکز بهداشت بانه امروز در دومین کارگروه آرد و نان این شهرستان که در فرمانداری بانه برگزار شد؛ از نظارت و کنترل مستمر بازرسان واحد بهداشت محیط شهرستان بانه از نانوایی های این شهر خبر داد و گفت: این بازرسی ها بصورت مداوم و روزانه در قالب گشت های خصوصی و یا بصورت مشترک با ادارات مربوطه انجام می شود.

وی افزود: بر اساس نتایج بدست آمده از بازرسی های بازرسان استفاده بیس از حد نانوایی ها از نمک همچنان مشکل عمده نانوایی های شهر بانه است بطوریکه در همه نانوایی هایی که نمونه برداری از آنها صورت گرفته است این مشکل وجود دارد.

شالباف تصریح کرد: اخیرا بدلیل استفاده برخی از نانوایی ها در استان های مختلف کشور از ماده خطرناک جوهر قند، چند استان بعنوان پایلود برای بررسی این موضوع انتخاب شدند که استان کردستان نیز جزء این استان ها می باشد.

رئیس مرکز بهداشت بانه خاطرنشان کرد: خوشبختانه این موضوع تا کنون چه در بررسی های گذشته و چه زمان حال مشاهده نشده است بطوریکه می توان گفت موضوع استفاده از جوهر قند در نانوایی های شهر بانه صفر بوده و اصلا مشاهده نشده است.

وی یادآور شد: بر اساس نمونه برداری هایی که از نانوایی های سطح شهر بانه انجام شده تنها مشکل عمده نانوایی های این شهر استفاده بیش از حد اندازه نمک است.

این مسئول تصریح کرد: حتی به جرات می توان گفت که استفاده از جوش شیرین نیز در نانوایی های شهر بانه به ندرت استفاده می شود بطوریکه در بسیاری از مواقع این موضوع نیز به صفر می رسد. رئیس مرکز بهداشت بانه از قطع سهمیه و پلمپ تعدادی از نانوایی های متخلف این شهر در شش ماهه نخست امسال خبر داد و به ضرورت ادامه این روند بعنوان یک عامل بازدارنده در کنترل و کاهش تخلفات نانوایی ها تاکید کرد.



برچسب ها :

رئیس مرکز بهداشت بانه؛ نمکمشکل نانوایی ها؛ ارباباخبرکارگروه ارد و نان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی