چهارشنبه 12 مهر 1396 / 14:39|کد خبر : 2849|گروه : سياسي

رئیس اداره بنیاد مسکن بانه:

طرح های گردشگری روستای پیاوین بانه از سال آینده اجرا می شود

طرح های گردشگری روستای پیاوین بانه از سال آینده اجرا می شود

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان بانه از اجرای طرح های عمرانی روستای گردشگری پیاوین اين شهرستان همزمان با شروع فصل کاری جدید در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ بختیار خدری امروز در جمع اهالی روستای پیاوین شهرستان بانه اظهار داشت: نقشه بافت با ارزش روستای پیاوین پس از چندین مرحله بازدید و برگزاری جلسات در کارگروه تهران در نهایت چند ماه گذشته به تصویب ملی رسید.


وی افزود: با توجه به تفاهم نامه ای که بین اداره بنیاد مسکن با میراث فرهنگی و مجموعه استانداری در حوزه توسعه گردشگری وجود دارد؛ اجرای طرح های گردشگری در روستای پیاوین از ابتدای سال آینده و هنزمان با شروع فصل کاری آغاز خواهد شد.

رئیس اداره بنیاد مسکن بانه؛ اجرای این طرح را جدای از طرح هادی روستايي دانست و گفت: اعطای تسهیلات 150 میلیون ریالی برای مقاوم سازی خانه های موجود و همچنین ارائه تسهیلات 250 ریالی به متقاضیان احداث خانه های بوم گردی از جمله این طرح ها خواهد بود که محل تامین اعتبار مذکور از محل اعتبارات ملی است.

وی افزود: با توجه به بافت با ارزش روستای پیاوین هرگونه ساخت و ساز به لحاظ استفاده از سازه و شکل معماری بایستی با هماهنگی اداره میراث فرهنگی و بنیاد مسکن صورت بگیرد تا آسیبی به بافت تاریخی و معماری با ارزش روستا وارد نشود.

خدری؛ توسعه گردشگری و جلوگیری از مهاجرت اهالی این روستا به شهر را از مهمترین اهداف اجرای این طرح در روستای پیاوین برشمرد و به ضرورت حفظ بافت و معماری این روستا در ساخت و سازهای جدید تاکید کرد. وی همچنین از ایجاد و راه اندازی گروه های هدایت تورهای گردشگری در روستای پیاوین خبر داد و گفت: لازم است در راستای تحقق این مهم خود اهالی روستا و همچنین سرمایه گذاران مسارکت کنند.



برچسب ها :

بانه؛ رئیس اداره بنیاد مسکن بانه ؛ گردشگری؛ روستای پیاوین؛ طرح های گردشگری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی