جمعه 14 مهر 1396 / 13:38|کد خبر : 2850|گروه : سياسي

ابراز نگراني امام جمعه موقت بانه از آمار بالای طلاق و پرونده های خانواده در این شهر

ابراز نگراني امام جمعه موقت بانه از آمار بالای طلاق و پرونده های خانواده در این شهر

امام جمعه موقت بانه از آمار بالای طلاق و پرونده ها ی مربوط به خانواده در داداگاه های خانواده این شهر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا "عبدالله عبداللهی" امام جمعه موقت بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ با اشاره به آمار بالای طلاق و نزاع های خانوادگی و مراجعه آنان به دادگاه های خانواده از این وضعیت ابراز نگرانی کرد.

وی با استناد به آیات و روایات اسلامی به تبیین روابط زوجین در اسلام پرداخت و افزود: طبق نص صریح آیات قرآن روابط زن و شوهر بر اساس مودت و احترام متقابل پایه ریزی شده است.

ماموستا عبدالهی زن را کانون خانواده دانست و خاطرنشان کرد؛ بخش اعظمی از قوام این نهاد با ارزش به وجود زن بستگی دارد و بی توجهی به او سلامت زندگی مشترک و خانوادگی را تهدید می کند.

امام جمعه موقت بانه تصریح کرد: زنان با ایمان و متعهد مردان بزرگ و با ایمان تربیت می کنند بطوریکه با نگاهی به زندگی گذشته پیامبران و انسان های بزرگ درخواهیم یافت که همه پیامبران و بزرگان تربیت یافته دامان مادران با ایمان و بزرگ هستند.

وی تصری کرد: طلاق و مشاجرات خانوادگی نقش مستقیمی با انواع آسیب های اجتماعی در جامعه دارد چرا که بررسی ها نشان می دهد اکثر تخلفات و جرایم مربوط به خانواده های طلاق و خانواده هایی است که والدین آن خانواده ها با همدیگر مشاجره داشته اند.

امام جمعه موقت بانه عمل به دستورات اسلام و رعایت حق و حقوق زوجین از طرف همدیگر را عامل مهمی در کاهش طلاق و نزاع های خانوادگی دانست و به ضرورا پای بندی خانواده ها به این موضوع تاکید کرد.

ماموستا عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خودبا ابراز تاسف درگذشت جلال طالبانی اظهار داشت: به راستی که مرگ این بزرگ مرد کرد یک ضایعه بزرگ برای کشور عراق و مردم کرد بود. وی افزود: مام جلال طالبانی به راستی سیاستمداری بزرگ و مجرب بود که همه دوران زندگی خود را صرف تلاش برای حفظ وحدت و ایجاد همبستگی در کشور عراق کرد.

ماموستا عبدالهی تصریح کرد: جلال طالبانی به دور از تعصبات قومی و مذهبی غمخوار همه اقوام موجود در کشور عراق اعم از سنی؛ شیعه و سایر اقوام و مذاهب موجود در این کشور مانند ایزدی ها و مسیحیان بود بطوریکه امروز همه کشور عراق و ملت های اطراف در سوگ این بزرگ مرد هستند.



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانه؛ خانواده؛ طلاق؛ دادگاه های خانواده؛ زوجین؛ اتحادمام جلال؛

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی