شنبه 15 مهر 1396 / 10:08|کد خبر : 2852|گروه : اقتصادي

نخستین دستگاه کارنده کشت مستقیم در بانه به بهره برداري رسید

نخستین دستگاه کارنده کشت مستقیم در بانه به بهره برداري رسید

صبح امروز؛ با حضور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از نخستین دستگاه کارنده کشت مستقیم در روستای عباس آباد بانه بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ ظهر امروز نخستین دستگاه کارنده کشت مستقیم در روستای عباس آباد شهرستان بانه با حضور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به بهره برداری رسید.

محمد صالح احمدی مدیر کل زراعت استان کردستان در حاشیه افتتاح این دستگاه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به اعتبارات خوبی که امسال در حوزه خرید دستگاه های مکانیزاسیون کشاورزی به استان کردستان اختصاص یافته است تعداد 60 دستگاه کارنده کشت مستقیم برای کل استان خریداری شده است.


وی افزود: تا کنون حدود 45 دستگاه از این تعداد وارد استان شده که امروز نخستین دستگاه کارنده کشت مستقیم در روستای عباس آباد به بهره برداری می رسد.

مهندس احمدی با بیان اینکه از شش سال گذشته دستگاه های کارنده کشت مستقیم وارد استان کردستان شدند خاطرنشان کرد؛ در طی این چند سال تعداد 140 دستگاه کارنده کشت مستقیم وارد استان شده است که با این 60 دستگاه در مجموع تعداد دستگاه های موجود به 200 دستگاه افزایش یافته است.

مدیر کل اداره زراعت جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد؛ این دستگاه ها در جهت کشت محصولات کشاورزی حفاظتی ساخته شده است که این نوع کشت دارای مزایای عدیده ای است.

احمدی؛ بهبود و اصلاح خاک؛ جلوگیری از فرسایش آبی و بادی؛ حفظ رطوبت و کاهش تبخیر رطوبت خاک را از جمله مزایای کشت با این رستگاه در روش کشاورزی حفاظتی عنوان کرد. وی یادآور شد؛ این دستگاه موجب صرفه جویی 85 درصدی مصرف سوخت خواهد شد و از تردد بی رویه تراکتور جلوگیری می کند چرا که در روش سنتی استفاده از تراکتور بواسطه تردد بیش از اندازه آن موجب فسردگی سطح خاک می شود.



برچسب ها :

بانه؛ بهره برداری از نخستین دستگاه کارنده کشت مستقیم؛ روستای عباس آباد؛ آرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی