یکشنبه 16 مهر 1396 / 07:49|کد خبر : 2854|گروه : سياسي

رئیس اداره بنیاد مسکن بانه:

آسفالت 35 هزار متر مربع از معابر روستایی در بانه

آسفالت 35 هزار متر مربع از معابر روستایی در بانه

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بانه از بهسازی و آسفالت 35 هزار متر مربع راه روستایی این شهرستان در سالجاری خبر داد.

بختیار خدری امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال و تا پایان آن، 35 هزار مترمریع از معابر روستایی این شهرستان آسفالت می شود.

وی با بیان اینکه عملیات آسفالت این معابر هم اکنون در دست اقدام است افزود: پروژه آسفالت معابر در روستاهای عباس آباد؛ ننور؛ ساوان و سبدلو در حال انجام است که بیش از 5 هزار تن آسفالت برای این اقدام صرف خواهد شد.

خدري در ادامه با اشاره به اعطای تسهیلات مسکن روستایی در بانه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا اواسط مهر ماه 95 متقاضی وام مسکن روستایی به بانک های عامل این شهرستان جهت اخذ وام دویست میلیون ریالی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد متقاضی تا کنون 65 نفر موفق به عقد قرار داد با بانک شدند افزود: متاسفانه عدم آسان کاری برخی از بانک ها در خصوص ضامن از مشکلات اصلی روستائیان در دریافت تسهیلات مسکن روستایی است كه بايستي فكري براي آن شود.

خدری خاطرنشان کرد؛ با مقداری آسان کاری در این خصوص می توان آمار مراجعه کنندگان برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی را افزایش داد.

رئیس اداره بنیاد مسکن بانه همچنین از ارائه تسهیلات مقاوم سازی و احداث بنا به مسکن های روستایی هدف گردشگری خبر داد و گفت: در قانون برنامه ششم توسعه اداره بنیاد مسکن مکلف شده است که به روستاهای هدف گردشگری طرح روستاهای دارای بافت با ارزش تاریخی را تهیه و اجرا کند.


وی افزود: در همين راستا برای اجرای این طرح 150 میلیون ریال برای تعمیر و مقاوم سازی خانه های روستایی با هماهنگی و تائید اداره میراث فرهنگی به منظور توسعه بوم گردی و گردشگری روستایی تخصیص یافته است.

این مسئول همچنین از اعطای 4 میلیون وام بلا عوض به آن دسته از متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی که بعلت فقر مالی نتوانسته اند بنای خود را تکمیل کنند نیز خبر داد و گفت: در این راستا 35 نفر شناسایی شدند.



برچسب ها :

بنیاد مسکن؛ بانه؛ آسفالت معابر روستایی؛ وام مسکن

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی