یکشنبه 16 مهر 1396 / 07:58|کد خبر : 2855|گروه : اجتماعي

رئیس مرکز بهداشت بانه:

بیماری های قلبی و عروقی در بانه رتبه اول مرگ و میرها را به خود اختصاص داده است

بیماری های قلبی و عروقی در بانه رتبه اول مرگ و میرها را به خود اختصاص داده است

رئیس مرکز بهداشت بانه با بیان اینکه بیش از سی درصد علت مرگ و میرها در بانه به علت بماری های قلبی و عروقی است گفت: این بیماری رتبه اول مرگ و میرها را در بانه به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، نمایشگاه خطرسنجی و کمپین خود مراقبتی صبح امروز در محل پارک پانزده خرداد شهرستان بانه برپا شد.

علی شالباف رئیس مرکز بهداشت بانه در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی قلب و مناسبت هاي متعددي كه در مهر ماه در حوزه بهداشت روان، هفته سالمند و ساير مناسبت هابرگزار شد .

وی افزود: بیماری های قلبی عروقی رتبه اول علت مرگ و میر ها را در شهرستان بانه به خود اختصاص داده است  بطوریکه سال گذشته بیش از 30 درصد علت مرگ و میرها را در شهرستان بانه بیماری های قلبی عروقی تشکیل می دهد.

شالباف تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات مختلف خود مراقبتي و بهداشت رواني مانند اندازه گیری قد؛ وزن؛ فشار و قند خون؛ خدمات روان شناسی و مشاوره های بهداشت و روان به شهروندان ارائه شد.

رئیس مرکز بهداست بانه تصریح کرد: امروز در نمایشگاه مذکور همچنین 5 کارشناس مراقب سلامت در بحث خطرسنجي سکته های قلبی - عروقی و سکته های مغزی که افراد بالای 30 را تهدید می کند ارزيابي كردند كه در اين ارزيابي  میزان ابتلای آنها به سكته هاي قلبي و مغزي را تا ده سال آینده  ارزیابی کردند.

وی با بیان اینکه در دسترس قرار دادن خدمات اولیه سلامت به اقشار مختلف جامعه از سیاست های طرح تحول نظام سلامت است خاطرنشان کرد؛ از این رو مرکز بهداشت بانه از هر فرصت و مناسبتی برای ارائه خدمات سلامت به شهروندان در مكان هاي مختلف از جمله : محله ها، مساجد؛ پارک ها و میادین شهر اقدام می کند که این نمایشگاه نیز از جمله این برنامه در راستای محقق کردن این سیاست است.

وی نقش خود مراقبتی را در سلامت افراد بسیار موثر دانست و گفت: برنامهئ ها و اقدامات شبکه و مرکز بهداشت نهایت می تواند 20 تا 25 درصد در سلامت افراد موثر باشد و این در حالیست که خود مراقبتی افراد از خودشان عامل موثر در سلامت آنها است.


این مسئول اصلاح تغذیه؛ تغییر الگوی سبک زندگی افراد و همچنین انجام فعالیت های مداوم بدنی و پرهیز از کم تحرکی را از جمله عوامل مهم و تاثیر در سلامت افراد دانست که با خود مرافبتی می توان به آن دست یافت.



برچسب ها :

بیماری های قلبی و عروقیبانهمرگ و میربیماریرئیس مرکز بهداشتسبک زندگی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی