سه شنبه 18 مهر 1396 / 08:23|کد خبر : 2856|گروه : اقتصادي

رئیس کل دادگستری استان کردستان:

شوراي كمسيون مبارزه با جرايم خاص در بانه تشكيل شود

شوراي كمسيون مبارزه با جرايم خاص در بانه تشكيل شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اينكه شهرهاي مرزي بستر جرايم خاص هستند گفت: شوراي كمسيون مبارزه با جرايم خاص در بانه تشكيل شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، علي اكبر گروسی امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای دادگستری این شهرستان با اشاره به مرزی بودن شهرستان بانه گفت: شهرستان های بانه و مریوان به دلیل مرزی بودن از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که اين ویژگی ها در سایر شهرستان های استان وجود ندارد.

وی افزود: قاچاق کالا؛ ترددات غیر مجاز مرزی؛ پولشویی از جمله جرایمی است که با توجه به ویژگی مرزی بودن در این شهرستان ها بعنوان جرايم خاص دور از انتظار نیست.

گروسی تصریح کرد: از این رو نهادهای نظامی، انتظامی و سایر دستگاه های دولتی مي بایست در راستای  مقابله با ورود و خروج کالاهای قاچاق كه به اقتصاد كشور و در نهايت استان كردستان آسيب مي زند  به مرزبانی کمک کنند و از ورود کالاهایی که مشابه آنها در كشور با كيفيت همسان و يا نزديك به نوع خارجي توليد مي شود  جلوگیری كنند.

 رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد، اگر چه ورود کالاهای قاچاق ممکن است در یک مقطع زمانی گوتاه سوددهی بالایی هم داشته باشد اما قطعا اين موضوع در دراز مدت برای کشور و استان كردستان زیان آور خواهد بود.

این مسئول بهترين راه مقابله با قاچاق كالا را از طريق فرهنگ سازي دانست و تصریح کرد: بایستی با تجار و بازرگان شهرستان بانه نشست هایی برگزار شود و آنها را در راستای توسعه صادرات که منجر به توسعه شهرستان و استان کردستان می شود ترغیب کرد و از ورود کالاهایی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می شود بر حذر داشت.

وی در ادامه با اشاره وجود جنگل ها و مراتع فراوان در بانه و همچنین طبیعت بکر این شهرستان به عنوان ثروت خدادادی نیز گفت: این حوزه نیز می تواند بعنوان یکی از زمینه های بروز جرایم ویژه در شهرستان مورد توجه مسئولین نظارتی و حقوقی قرار بگیرد و با هرگونه سوء استفاده از این نعمت الهی مقابله کرد.

رئیس دادگستری استان کردستان همچنین نسبت به جلوگیری از ترددات غیر مجاز مرزی در بانه نیز هشدار داد و از مسئولین حوزه نظامی و امنیتی خواست تا با ترددات مرزی غیرمجاز مقابله جدی داشته باشند.

وی نسبت به جرم پولشویی در بانه نیز نسبت به بانک ها هشدار داد و گفت: ممکن است از طریق اقدامات غیر قانونی مثل قاچاق کالا در بخش های مربوط به  پولشویی صدمات زیادی متوجه آنان باشد که در این صورت بایستی بانک ها بلافاصله این موضوع را به مراجع نظارتی و قانونی گزارش دهند.

وی تصریح کرد: دستگاه  قضایی در استان کردستان و شهرستان بانه آمادگی دارد در راستای اقدامات پیشگیرانه با ارائه آموزش؛ مشاوره و آگاهی بخشی به مدیران شهرستان  و عموم مردم مانع از بروز هرگونه جرایم شوند.

وی التزام به قانون را از وظایف مدیران برشمرد و گفت: قانون مندی و قانون گرایی بخش مهمی از کار مدیران است و هیچ مدیر دولتی به دلیل اجرای قانون بازخواست نمی شود و دستگاه قضایی نیز بعنوان یک نهاد حقوقی همواره در کنار مردم و مسئولین است.



برچسب ها :

رئيس كل دادگستري استان كردستانتكريم و معارفه روساي دادگستري بانهآرباباخبرجرايم خاصشهر مرزي

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی