سه شنبه 18 مهر 1396 / 08:22|کد خبر : 2857|گروه : اجتماعي

رئیس سابق دادگستری بانه:

ماهانه بيش از 150 پرونده قضايي در بانه تشكيل مي شود /میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در بانه ۲ الی ۳ ماه است

ماهانه بيش از 150 پرونده قضايي در بانه تشكيل مي شود /میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در بانه ۲ الی ۳ ماه است

رئیس دادگستری بانه با بيان اينكه ماهانه بيش از 150 پرونده قضايي در بانه تشكيل مي شود گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در بانه ۲ الی ۳ ماه است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ جلیل قلی زاده امروز در مراسم تکریم و معارفه روسای دادگستری شهرستان بانه با بیان گزارش عملکردی از اقدامات مجموعه دادگستری اين شهرستان در حوزه های مختلف گفت: دادگستری شهرستان بانه علاوه بر عمل به وظايف ذاتي خود كه همان رسیدگی به شکایات و حل و فصل دعاوی است در سایر حوزه های مربوط به بعد حاکمیتی نیز ورود دارد.

وی افزود: ورود دادگستری در این حوزه بر اساس رسالتی است که قانون گذار در قانون اساسی کشور برای دادگستری پیش بینی و تعريف كرده است.

رئیس سابق دادگستری بانه خاطرنشان کرد؛ اولین موضوعی که در وظایف حوزه حاکمیتی دادگستری مطرح است مقوله امنیت در حوزه های مختلف ان شامل امنيت سیاسی؛ اجتماعی و امنیتی است.

قلی زاده با بیان اینکه امنیت اجتماعی در بانه بسیار مطلوب است تصریح کرد: امنیت اجتماعی در شهرستان بانه بسیار بالا است بطوریکه تا كنون هيچ گونه پرونده اي در رابطه با  جرایم خشن در این شهرستان به دادگستری بانه ارجاع داده نشده است.

وی یادآور شد؛ از طرفی شهرستان بانه بدلیل داشتن مجتمع های تجاری متعدد و برخورداری از طبیعتی بکر و زیبا سالانه محل مسافرت بیش از صدها هزار گردشگر از سراسر کشور به این شهرستان است که مسافران  در کمال امنیت و آرامش وارد شهرستان شده و پس از چند روز اقامت بدون کوچکترین دغدغه و مشکلی نیز این شهرستان را ترک می کنند که خود این موضوع حاکی از امنیت اجتماعی مطلوب و بالا در بانه است.

این مسئول در ادامه سخنان خود؛ به آمار پرونده های قضايي كه در طول هر ماه به دادگستری شهرستان ارجاع داده مي شوند  نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بانه یک شهر مرزی و تجاری است لذا؛ آمار ثابتی در این حوزه وجود ندارد.

وی گفت: بطور میانگین تعداد پرونده های ورودی به دادسرا و دادگاه شهرستان بانه در هر ماه از 120 تا 200 پرونده متغیر است كه در طي چند ماه اخير آمار اين پرونده ها تا سقف 250 عدد نيز رسيده است.

قلی زاده تصریح کرد: با توجه به رشد کمی و کیفی که دادگستری بانه در طول چند سال گذشته از لحاظ نیروی انسانی؛ سایت اداری و تجهيزات روز به سامانه های الکتریکی در اين شهر مجهز شده است میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی در بانه دو ماه و در نهایت سه ماه است.

وی همچنین از ورود دستگاه قضایی بانه به مسائل حقوقی شهرستان در حوزه پروژه های عمرانی و شهری هم خبر داد و گفت: باورود دستگاه قضایی بسیاری از مشکلات حقوقي این پروژه ها در شهرستان به نفع مردم و دولت برطرف شده است.

قلی زاده رد مال بیش از میلیاردها تومان از مطالبات شهرداری به این نهاد؛ بازپس گیری هکتارها زمین از اراضی ملی و طبیعی از چنگال زمين خواران  و حل مشکلات حقوقی معارضین در راستای اتمام پروژه های عام المنفعه را از نتایج همکاری این نهاد با نهادهای دولتی عنوان کرد.

وی همچنین از کاهش آمار جمعیت زندانیان در بانه نیز خبر داد و گفت: این موضوع نیز متاثر از امنیت بالای اجتماعی در شهرستان و حمایت دستگاه قضا از نهادهای نظامی و انتظامی است.



برچسب ها :

بانهدادگستری شهرستان بانهشکایاترئیس سابق دادگستری بانهامنیتپرونده های قضايي

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی