سه شنبه 18 مهر 1396 / 10:02|کد خبر : 2860|گروه : اقتصادي

رئیس جهاد کشاورزی بانه:

بانه واحد توليد تخم مرغ ندارد/ از سرمايه گذاران براي ايجاد واحد توليد تخم مرغ در بانه حمايت مي كنيم

بانه واحد توليد تخم مرغ ندارد/ از سرمايه گذاران براي ايجاد واحد توليد تخم مرغ در بانه حمايت مي كنيم

رئیس جهاد کشاورزی بانه با بيان اينكه اين شهرستان، واحد توليد تخم مرغ ندار گفت: از سرمايه گذاران براي ايجاد واحد توليد تخم مرغ در بانه حمايت مي كنيم.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ؛ صبح امروز؛ بمناسبت روز جهانی تخم مرغ؛ نشست ستاد شهرستانی ترویج مصرف تخم مرغ در بانه برگزار شد.

کریم شریفی در این نشست با اشاره به اهمیت غذایی تخم مرغ به ترویج مصرف این ماده غذایی پر ارزش در بين اقشار مختلف مردم بانه بويزهكودكان و نوجوانان  تاکید کرد.

شریفی تصریح کرد؛ بر همین اساس ستاد شهرستانی ترویج مصرف تخم در بانه متشکل از فرماندار؛ رئیس مرکز بهداشت؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان؛ صدا و سیما؛ شبکه دامپزشکی و اتحادیه مرغداران تشکیل شده است.

رئیس جهاد کشاورزی بانه؛ ترویج مستقیم تخم مرغ در سبد غذایی خانوارها و همچنین ترویج غیر مستقیم آن در صنایع غذایی مربوط به تخم مرغ از اهداف اصلی ستاد ترویج مصرف تخم مرغ در بانه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تخم مرغ نقش مهمی در رشد جسمی و فکری کودکان دارد گفت: بنابراین ترویج مصرف تخم مرغ و فرهنگ استفاده از این ماده غذایی با ارزش بایستی  از دوران کودکی در افراد نهادینه شود که در این راستا برنامه هایی با همکاری مرکز بهداشت بانه در این خصوص در مدارس اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا کنون بیش از صد هزار جلد کتاب در زمینه تخم مرغ با عنوان تخم مرغ زبل و دختر کوچلو در کشور به چاپ رسیده است که تعدادی از این کتاب ها به همراه پمفلت های آموزشی در بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ در ایران در حال حاضر 11 کیلوگرم است افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه بایستی این میزان به 14 کیلوگرم که با کسورهای آمریکا و روسیه برابر است برسد.

    این مسئول از اشباع شدن واحدهای تولیدي گوشت مرغ در بانه نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر شهرستان بانه واحد توليد تخم مرغ ندارد و از همين رو از سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری برای احداث واحد تولید تخم مرغ در بانه داشته باشند حمایت می کنیم.

وی با بيان اينكه  يك واحد توليدي تخم مرغ با ظرفيت 30 هزار قطعه اي در بانه نياز است افزود: به همین منظور از سرمایه گذاراني كه علاقمند به سرمايه گذاري در این حوزه باشند با اعطای تسهیلات بانكي قرض الحسنه  و آسان کاری هاي اداري در زمینه پروانه فعالیت و صدور مجوز از ايشان حمایت می کنیم.



برچسب ها :

بانهتوليد تخم مرغسرمايه گذارستاد ترويج مصرف تخم مرغآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی