جمعه 21 مهر 1396 / 14:01|کد خبر : 2864|گروه : سياسي

انتقاد امام جمعه موقت بانه از عدم تحقق وعده مسئولین در انتقال آب سد عباس آباد

انتقاد امام جمعه موقت بانه از عدم تحقق وعده مسئولین در انتقال آب سد عباس آباد

امام جمعه موقت بانه از عدم تحقق وعده مسئولین در انتقال آب سد عباس آباد این شهرستان به شبکه آب شرب بانه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا جمال کریمی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ از بیکاری بعنوان اصلی ترین مشکل مردم استان کردستان بویژه شهرستان بانه نام برد و از استاندار جدید خواست که در راستای رفع این مشکل تلاش کند.

وی افزود: مردم بانه بدلیل نداشتن شغل و از روی ناچاری به کولبری پناه آورده اند که در این راه سلامت جسمی و جانی آنها تا کنون بارها به خطر افتاده است.


ماموستا کریمی با اشاره به شعار سال و نامگذاری آن از سوی رهبر انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: امیدواریم استاندار جدید با توجه به توانمندی هایی که دارند در راستای تحقق شعار سال و رفع بیکاری تلاش کنند.


امام جمعه موقت بانه در ادامه سخنان خود؛ خدمتگزاری به مردم و تلاش برای برطرف نمودن مشکلات آنها را از وظایف مسئولین در رده های مختلف دانست و گفت: نظام اداری در حکومت اسلامی جای مسئولین بی انگیزه و کم کار نیست.

وی از بی تفاوتی برخی از مسئولین شهرستان بانه در راستای حل مشکلات مردم هم انتقاد کرد و گفت: طبق اخبار دریافتی تعدادی از مسئولین علی رغم بی انگیزگی در انجام وظایف خود آن دسته از کارمندانی را هم که دارای روحیه خدمت هستند به تفاوتی در قبال وظایف سازمانی شان ترغیب می کنند.

ماموستا کریمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به مشکلات حوزه آب در شهر بانه نیز اشاره کرد و گفت: کم آبی و تغییر کیفیت آب شرب مردم این شهر از مشکلات اساسی بسیاری از خانوارهای بانه ای در این شهر است که بسیاری از شهروندان را نگران کرده است.

وی از عدم تحقق وعده های متعدد مسئولین در انتقال آب سد عباس آباد به شهر بانه نیز انتقاد کرد و گفت: طبق وعده های قبلی و مکرر مسئولین این مهم باید تا کنون اتفاق می افتاد که متاسفانه اینگونه نبوده است.

وی نا کافی بودن آب سد سبدلو بعنوان تنها منبع تامین آب شهرستان بانه را دلیل اصلی این مشکلات دانست و گفت: احداث سد عباس آباد در بخش ننور نیز در راستای تامین این کمبود برای مواقع اضطرار بوده است که علی رغم آبگیری آن هنوز شاهد انتقال آن به شهرستان نبودیم.

كريمي از مسئولین درخواست کرد؛ به جای شعار و دادن وعده های بی اساس به فکر تحقق شعارهایشان باشند و مردم را بیش از این بدبین نکنند.

وی تصریح کرد: اگر چه بنا بر اظهار مسئولین مرکز بهداشت آب شرب بانه هیچ گونه مشکل بهداشتی ندارد اما بو و طعم غیر طبیعی آن موجب شده که اظهارات متعددی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی این روزها منتشر شود و خانواده ها نگران شوند. ماموستا کریمی از اداره آبفای شهری و منابع آب خواست هر چه سریعتر برای مشکلات کم آبی و کیفیت آب بانه چاره اندیشی کنند.

امام جمعه موقت بانه همچنین از اخراج تعدادی از عوامل سد معبر در این شهر نیز ابراز تاسف کرد و خطاب به شورا و شهرداری بانه اظهار داشت: حل مشکل دستفروشان در بانه با اخراج عوامل سد معبر حل نمیشود بلکه باید این مشکل را با ساماندهی دستفروشان و در نظر گرفتن مکانی برای ادامه فعالیت آنان برطرف کرد.

وی همچنین از اداره ثبت اسناد و املاک شهر بانه نیز خواست تا در انجام وظایف خود فعال باشند و کار مردم را در اسرع وقت انجام دهند.

ماموستا کریمی در کنار انتقاد از برخی مسئولین از مرکز بهداشت بانه و بازرسان واحد بهداشت محیط این شهرستان نیز بدلیل نظارت و کنترل مستمر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی؛ رستوران ها و نانوایی ها نیز تقدیر کرد و گفت: تلاش پرسنل این اداره برای ارتقای سلامت عمومی جامعه جای تقدیر است.

امام جمعه موقت بانه در بخش خطبه های آیینی خود به موضوع اسراف پرداخت و با اشاره به آیات و روایات اسلامی این موضوع را از دیدگاه اسلام تبیین کرد. ماموستا کریمی؛ اظهار داشت: طبق نص صریح آیات قران اسراف و تبذیر در اسلام حرام بوده تا جایی که از اسراف کنندگان با عنوان برادران شیطان یاد شده است.



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانه؛ انتقاد؛ سد عباس آباد؛ مسئولین؛ اشتغال؛ بیکاری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی