شنبه 22 مهر 1396 / 11:28|کد خبر : 2867|گروه : سياسي

رئیس مرکز بهداشت بانه:

انجام بیش از 1360 مورد نمونه برداری از آب شرب بانه

انجام بیش از 1360 مورد نمونه برداری از آب شرب بانه

رئیس مرکز بهداشت از انجام 1360 مورد نمونه برداری از آب شرب شهر بانه طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، علی شالباف امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: مرکز بهداشت بانه با آگاهی از نقش حیاتی آب در سلامت شهروندان روزانه بصورت مستمر از منابع آبی و آب شرب شهر بانه نمونه برداری می کند بطوریکه هر روز 6 مورد نمونه برداری را حتی در روزهای تعطیل انجام می دهد.

وی افزود: نمونه های مذکور از لحاظ بررسی مشکلات میکروبی در آزمایشگاه میکروبیولوژی خود بانه مورد بررسی قرار می گیرد و از لحاظ بررسی وضعیت شیمایی نیز بدلیل نبود امکانات لازم برای این امر به سنتدج ارسال می شود.


شالباف گفت: در شش ماهه نخست امسال دو بار وضعیت شیمیایی آب شرب شهر بانه برای بررسی به سنندج ارسال شده است که خوشبختانه تا کنون هیچ مشکلی نیز در این حوزه گزارش نشده است.

رئیس مرکز بهداشت بانه خاطرنشان کرد؛ این در حالیست که یک بار آزمايش شیمیایی آب برای يك سال کفایت می کند ولی مرکز بهداشت بانه در طول شش ماهه امسال وضعیت شیمیایی آب اين شهر را دو بار مورد بررسی قرار داده است.

وی تصریح کرد: چنانچه اگر آب شرب بانه از لحاظ شیمیایی و میکروبی تا کنون مشکلی داشت بایستی در انتظار یک اپیدمی گسترده در سطح شهر بودیم که خوشبختانه اینچنین نبوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد؛ شبکه و مرکز بهداشت بانه خارج از حیطه وظایف سازمانی خود در کنار نمونه برداری از منابع آب شرب شهری و روستایی از چاه های آب خانگی در حاشیه شهر نیز نمونه برداری کرده است و چنانچه در اين بررسي ها چاهی مشکل داشته به سرپرست خانوار اطلاع داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از انجام 3600 مورد کلر زنی به آب شرب بانه در نیمه نخست امسال هم خبر داد و گفت: از اول فرودین ماه تا 20 مهر ماه 3600 مورد کلرزنی به آب شرب توسط پرسنل شبکه بهداشت بانه انجام گرفته است.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی شهر و تقليل حجم وسيعي از سد سبدلو بعنوان تنها منبع تامين آب اين شهر شهروندان خواست برای جلوگیری از قطع آب و کم آبی در روزهاي اخير از مصرف بی رویه این ماده حیاتی به جد پرهیز کنند.



برچسب ها :

رئیس مرکز بهداشت بانهبانهآبنمونه برداریآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی