دوشنبه 24 مهر 1396 / 08:45|کد خبر : 2870|گروه : فرهنگي

مدیر آموزش و پرورش بانه:

مشکل اصلی سواد آموزی بانه، جذب بی سوادان در کلاس های سوادآموزی است

مشکل اصلی سواد آموزی بانه، جذب  بی سوادان در کلاس های سوادآموزی است

مدیر آموزش و پرورش بانه با بیان اینکه همچنان جذب افراد بی سواد در این شهرستان مشکل است گفت: از نهادهای حمایتی می خواهیم به این اداره در جذب افراد بی سواد برای شرکت در کلاس های سواد آموزی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، دومین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان بانه شامگاه گذشته در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

محمد فلاحی، فرماندار بانه در این نشست با اشاره به نقش تحصیل و سواد آموزی در توسعه کشورها اظهار داشت: ميزان باسوادي افراد هر جامعه اي تاثیر مستقیمی در توسعه و پیشرفت آن جامعه دارد .

وی با اشاره به اینکه کار در حوزه سواد آموزی کار سختی است و اين امر به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است افزود: بنابر این می طلبد که همه دستگاه های اجرایی بویژه نهادهای حمایتی و اداراتي که مرتبط با آموزش و پرورش هستند در جذب افراد بی سواد برای شرکت در کلاس های سواد آموزی همکاری کنند.

فرماندار بانه از بخشداران بخش های این شهرستان نیز درخواست کرد که در زمینه شناسایی و جذب بی سوادان ساكن در بخش خود به کمک دهیاری ها با آموزش و پرورش بانه و اداره سوادآموزی این شهرستان همکاری کنند.

در ادامه رضا خضری مدیر آموزش و پرورش بانه نیز با اشاره به مشکلات حوزه سواد آموزی در این شهرستان گفت: جذب افراد بی سواد و راضی کردن آنها برای شرکت در کلاس های سواد آموزی همچنان از عمده ترین و مهمترین مشکلات سواد آموزی در بانه است.

وی افزود: امسال سهمیه شهرستان بانه برای آموزش و جذب بی سوادان در دوره های سه گانه سواد آموزی یک هزار و 170 نفر تعیین شده است که 900 نفر آن برای دوره سواد آموزی؛200 نفر انتقال و 70 نفر هم دوره تحکیم می باشد.

مدیر آموزش و پرورش بانه خاطرنشان کرد؛ امسال برای باسواد کردن این تعداد سواد آموز؛ 57 نفر آموزش دهنده در حوزه سواد آموزی با آموزش و پرورش بانه همکاری خواهند داشت.

وی یادآور شد؛ میزان حق الزحمه آموزش دهندگان سواد آموزی با توجه به دورهای مختلف سواد آموزی متفاوت است بطوریکه آموزش و پرورش برای دوره سواد آموزی به ازای آموزش هر یک نفر 680 هزار تومان؛ دوره انتقال مبلغ 840 هزار و دوره تحکیم نیز 130 هزار تومان به آموزش دهندگان پرداخت می کند.

خضری خاطرنشان کرد؛ چنانچه فردی به هر دلیل نتوانست در کلاس های سواد آموزی شرکت کند ولی در خانه با استفاده از ظرفیت افراد باسواد خانواده بصورت خودآموز در کلاس های سوادآموزی شرکت کند؛ پس از گرفتن امتحان از طرف آموزش و پرورش و به شرط قبولی در آزمون مبلغ 820 هزار تومان به حسابش واریز می شود.

مدیر آموزش و پرورش بانه در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: افزایش جمعیت دانش آموزی و تراکم بالای کلاس های درس بدلیل نبود فضای کافی با این تعداد جمعیت از مشکلات آموزش و پرورش بانه در شهر است.

وی همچنین از پراکندگی دانش آموزان در 32 روستای این شهرستان خبر داد و گفت:  تعداد 102 دانش آموز در اين روستاها وجود دارد که برای این تعداد روستا بایستی 32 معلم در نظر گرفته می شد که با توجه به کمبود نیروی انسانی این موضوع عملا امکان پذیر نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان بدلیل نبود معلم در روستاهای با جمعیت دانش آموزی کم، طرح روستا محور را اجرا کردیم که در این طرح یک روستا را بعنوان مرکز تحصیل دانش آموزان دیگر روستاها تعيين شده است که در نهایت 15 روستا بعنوان محور تحصیل دانش آموزان روستایی انتخاب شد.

مدیر آموزش و پرورش بانه همچنین از افتاح 20 کلاس درس در شهرستان بانه ظرف 10 روز آینده خبر داد و گفت: مدرسه شش کلاسه تمام خیر ساز روستایی ننور؛ مدرسه 6 کلاسه روستاهای بنی رزان و شهر بانه از جمله این کلاس ها است که با حضور مسئولین افتتاح خواهند شد.



برچسب ها :

شورای پشتیبانی سواد آموزی بانهفرمامدار بانهبانهآرباباخبرجذب بی سواد

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی