جمعه 28 مهر 1396 / 14:02|کد خبر : 2875|گروه : اجتماعي

ابراز نگرانی امام جمعه بانه از آمار بالای طلاق در بانه

ابراز نگرانی امام جمعه بانه از آمار بالای طلاق در بانه

امام جمعه بانه با اشاره به آمار بالای طلاق در بانه از این وضعیت ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ ماموستا ملا عبدالله حیدری ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ با اشاره به وضعیت طلاق در بانه گفت: آمار بالای طلاق در این شهر نگران کننده است.

وی با استناد به آیات و روایات اسلامی افزود: ازدواج در دين مبين اسلام امر بسيار مقدسي است که بایستی بر اساس مودت و صداقت پایه ریزی شود.

ماموستا حیدری خاطرنشان کرد؛ ازدواجی از دیدگاه اسلام موفق است که با اطمینان صورت بگیرد و بعد از ازدواج زوجین نيز نسبت به همديگر دلسوز و صادق باشند.

امام جمعه بانه به دقت در انتخاب همسر و ازدواج بر اساس آگاهی تاکید کرد و گفت: امروزه بسیاری از آسیب های اجتماعی که در جامعه رخ می دهد بصورت مستقيم و يا غير مستقيم  با بحث طلاق مرتبط است.

وی آینده نا مبهم فرزندان طلاق را نمونه ای از این آسیب ها برشمرد و گفت: خطرات زیادی فرزندان طلاق را تهدید می کند كه بیشترین ضربه و آسيب هاي بعدي آن متوجه کودکان معصوم خواهد بود.

فتواهاي ناسالم موجب تفرقه بين مسلمانان مي شود

امام جمعه بانه در بخش دیگری از سخنان خود؛ از صدور فتواهای ناسالم از ناحيه بعضی از علمای دین هم انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه امروز برخی از روحانیون با بی توجهی به نظر علمای گذشته و فتواهای ناسالم موجب ایجاد تفرقه و انشقاق در بین مسلمانان شده اند.

وی افزود: وضعیت امروز دنیای اسلام و پیدایش گروهک های افراطی و تندرو حاصل این فتواهای ناسالم است که مسلمانان را به جان همدیگر انداخته است.

ماموستا حیدری با بیان اینکه اسلام دین وحدت و برادری است خاطرنشان کرد، علمای گذشته با استناد به این اصل همواره در راه ایجاد وحدت و همدلی در بین مسلمانان تلاش کرده اند كه انتظار مي رود امروز هم اين اصل توسط علماي عاليقدر رعايت شود.

امام جمعه بانه، تفرقه را عامل ضعف و تسلط دشمنان بر مسلمانان دانست و ابراز امیدواری کرد که روزی برسد تا مسلمانان همان امت واحده شوند و در سایه تعالیم حیات بخش اسلام برادری و وحدت را در بین خود ترویج دهند.

وی تصریح کرد: تنها دشمنان اسلام و کفار هستند که از این تقرقه و دودستگی مسلمانان نفع می برند چرا که منفعت آنها از انشقاق امت اسلامي حاصل می شود.



برچسب ها :

امام جمعه بانهطلاق؛ آمار؛ تفرقه؛ وحدت؛ گروهک های تکفیری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی