سه شنبه 2 آبان 1396 / 07:35|کد خبر : 2881|گروه : سياسي

مدیر جهاد کشاورزی بانه:

اجرای آبیاری تحت فشار در 45 هکتار از اراضی کشاورزی بانه

اجرای آبیاری تحت فشار در 45 هکتار از اراضی کشاورزی بانه

مدیر جهاد کشاورزی بانه از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 45 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در 7 ماه گذشته خبر داد.

کریم شریفی، امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت:اجرای آبیاری تحت فشار یکی از سیاست های اصلی سازمان جهاد کشاورزی طی سالجاری در کل استان کردستان بویژه شهرستان بانه بوده است.

وی افزود:به علت خشکسالی و کاهش نزولات جوی در چند سال اخیر منابع آبی استان به شدت کاهش یافته است و از اين رو به منظور بهره برداری هر چه بیشتر از منابع آبی و جلوگیری از مصرف بی رویه آب؛ سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان امسال اعتبارات خوبی را برای اجرای آبیاری تحت فشار در استان پیش بینی كرده است.

شريفي خاطرنشان كرد: لذا در راستای اجرای سیاست های سازمان از ابتدای سالجاری تا کنون جهاد کشاورزی بانه اجرای طرح آبیاری تحت فشار را در اراضی کشاورزی این شهرستان در دستور کار خود قرار داده است كه با توجه به حمایت های جهاد کشاورزی از طریق اعطای تسهیلات بلا عوض برای اجرای این پروژه ها موفقیت های قابل ملاحضه ای در این حوزه حاصل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بانه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه امسال حدود 45 هکتار از اراضی کشاورزی بانه زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت که اين امار در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته با دو برابر رشد همراه بوده است.

وي يادآور شد؛ برای اجرای این طرح تا کنون 270 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به بهره برداران کشا رزی شهرستان بانه در طول هفت ماه گذشته پرداخت شده است.



برچسب ها :

آبیاری تحت فشاربانهاراضی کشاورزیکم ابی؛ جهاد کشاورزی بانه؛ آرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی