چهارشنبه 3 آبان 1396 / 10:04|کد خبر : 2884|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه یادآور شد:

کمبود مدرسه از مهمترین مشکلات سخت افزاری آموزش و پرورش بانه است

کمبود مدرسه از مهمترین مشکلات سخت افزاری آموزش و پرورش بانه است

فرماندار بانه گفت: کمبود مدارس و فضاهای آموزشی از مهمترین مشکلات سخت افزاری آموزش و پرورش در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ شامگاه گذشته ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه با حضور همه اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش بانه برگزار شد.

محمد فلاحی فرماندار بانه در این جلسه با اشاره به مشکل کمبود فضاهای آموزشی در این شهر اظهار داشت: کمبود فضاهای آمورشی و رشد بالای جمعیت در بانه از مهمترین مشکلات سخت افزاری آموزش و پرورش این شهرستان است.

وی با اشاره به دیدار اخیر فرمانداران استان كردستان با بهمن مرادنیا استاندار جدید کردستان افزود: در این دیدار مشکل کمبود مدارس در بانه با ایشان مطرح کردیم و خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای برطرف شدن این مشکل شدم.

فلاحی؛ رشد پنج درصدی جمعیت بانه با توجه به وضعیت اقتصادی و مهاجر پذیر بودن این شهرستان را که بیشترین رشد جمعیت را در بین شهرهای استان کردستان به خود اختصاص داده است از مهمترین دلیل کمبود فضاهای آموزشی در بانه دانست.

فرماندار بانه تصریح کرد: از همین رو علی رغم مشارکت بالای مردم و همت خیرین در بحث مدرسه سازی در بانه بازهم کلاس های درس احداث شده جوابگو نبوده و با کمبود فضاهای آموزشی در این شهرستان مواجه هستیم.

وی یادآور شد؛ امسال بعد از حوزه راه بیشترین اعتبارات تملک دارایی شهرستان به حوزه آموزش و پرورش و امر مدرسه سازی در بانه اختصاص یافته است.

رئیس شورای آموزش و پرورش بانه به تخصیص اعتبار ماده 180 هم اشاره کرد و گفت: در جلسه اخیری که با نماینده مردم شهرهای سقز و بانه داشتیم ایشان از تخصیص اعتبارات ماده 180 به شهر بانه بعد از چند سال وقفه خبر دادند که به محض تخصیص دو مدرسه از محل این اعتبارات در بانه احداث خواهد شد.

وی احداث مدرسه در محوطه مسکن مهر 672 واحدی بانه و همچنین تکمیل مدرسه شاه حسینی را از جمله مدارسی که از محل این اعتبارات در بانه احداث خواهند شد عنوان کرد.

فلاحی همچنین از مصرف بی رویه آب در بانه هم انتقاد کرد و گفت: علی رغم کمبود آب در بانه فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب به خوبی در اين شهر جا نیفتاده و این فرهنگ سازی وظیفه نهادهای آموزشی و رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی است.

وی همچنین از مدیران کانال های تلگرامی و فعالین شبکه های اجتماعی خواست به جای مانور دادن روی مشکل آب بانه به موضوع فرهنگ سازی برای مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف این مایه حیاتی تلاش کنند.



برچسب ها :

بانهشورای آموزش و پرورشمشکلات سخت افزاریفرماندار بانهکمبود مدرسه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی