چهارشنبه 3 آبان 1396 / 11:44|کد خبر : 2886|گروه : سياسي

طی یک بیانیه رسمی؛

کردستان عراق نتیجه همه‌پرسی را تعلیق کرد

کردستان عراق نتیجه همه‌پرسی را تعلیق کرد

مقامات منطقه کردستان عراق بامداد چهارشنبه در بیانیه ای توقف نتایج همه پرسی جدایی این منطقه را در چارچوب حل بحران با دولت مرکزی در بغداد پیشنهاد کردند.

به گزارش آرباباخبر، مقامات منطقه کردستان عراق بامداد چهارشنبه در بیانیه ای توقف نتایج همه پرسی جدایی این منطقه را در چارچوب حل بحران با دولت مرکزی در بغداد پیشنهاد کردند.

 

منطقه کردستان عراق در بیانیه ای همچنین «آتش بس فوری و توقف همه اقدامات و عملیات نظامی در منطقه کردستان» را خواستار شد. اربیل علاوه بر این «آغاز گفتگوی باز بین منطقه کردستان عراق و دولت عراق را بر اساس قانون اساسی عراق» پیشنهاد کرد.

 

بیانیه دولت اقلیم کردستان می‌افزاید: ادامه نبردها به پیروزی هیچ طرفی منجر نخواهد شد، بلکه کشور را به سوی آشوب و هرج و مرج سوق خواهد داد.

 

کردهای عراق ماه پیش در یک همه پرسی با اکثریت بزرگی به استقلال این ناحیه رأی دادند که با مخالفت شدید دولت مرکزی عراق و همچنین ایران و ترکیه روبرو شد.

 

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق ماه پیش خواستار ابطال نتیجه همه پرسی استقلال شده بود. او گفت که این رای تهدیدی علیه همزیستی مسالمت‌ آمیز عراقی ها در کنار یکدیگر و خطری برای منطقه است. 

 

در این راستا «نچیروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با «یان کوبیس» فرستاده سازمان ملل به عراق دیدار کرد. در بیانیه نخست وزیر اقلیم آمده است، کوبیس از اتفاقات اخیر در کرکوک و مناطق دیگر ابراز نگرانی کرد.

 

کوبیس تاکید کرد: بهترین راه برای حل اوضاع کنونی پایان دادن به تحریک‌ ها و آرام کردن فضا برای انجام مذاکره بین بغداد و اربیل است. بارزانی نیز خواستار توقف تحرکات نظامی دولت بغداد شد و تمایل اقلیم را برای مذاکره جدی با بغداد اعلام کرد.

 

بارزانی تصریح کرد: تنها راه حل برای بحران کنونی انجام مذاکره جدی با بغداد است و باید سازمان ملل و ائتلاف در این زمینه تلاش کنند. وی گفت: تحرکات نظامی عراق به نفع منطقه نیست و مشکل‌ ها را تشدید می‌ کند.

 

منبع: رویترز



برچسب ها :

اقليم كردستانلغو نتایج همه پرسیكردستان عراقبيانيهبغداد

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی