چهارشنبه 3 آبان 1396 / 11:56|کد خبر : 2889|گروه : فرهنگي

نخستين «نمایشگاه مد و لباس کوردی» در کردستان برپا می شود

نخستين  «نمایشگاه مد و لباس کوردی» در کردستان برپا می شود

کارشناس مُد و لباس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برپایی اولین «نمایشگاه مد و لباس اقوام کُرد ایران» در اسفندماه ۹۶ در استان خبر داد .

به گزارش آرباباخبر به نقل از ایسنا منطقه کردستان، سلیمان‌بیگی، در دومین جلسه مد و لباس اقوام کُرد اظهار کرد: لباس کردی یکی از زیباترین، متنوع ترین و پوشیده ترین پوشش‌هایی است که در سطح فرهنگ جهانی جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است .

وی افزود: لباس کُردی که در تنوع همچون گل‌های رنگارنگ بهاری است این امتیاز را دارد که بسیار پوشیده و در شرع مقدس اسلام شایسته تحسین است.

کارشناس مُد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: آنچه در لباس کُردی می‌بینید الهام از کوه  و طبیعت متنوع  سرزمین قوم کُرد است.

وی اعلام کرد: لباس مردان کُرد الهام گرفته از کوه به رنگ قهوه‌ای و کرم پر رنگ است، سربند و کمربند با شرایط جغرافیایی انطباق دارد تا مردان را از سرمای کوهستان در هنگام کار و تلاش حفظ کند. لباس زنان کرد بر خلاف مردها، سرشار از گل و گیاه و سبزه و رنگ‌های گوناگون است .

سلیمان بیگی عنوان کرد: لباس به عنوان یکی از موضوعات مهم در سبک زندگی و ارتباط آن با ارزش‌ها اسلامی و هنجارهای اجتماعی و ارزش‌های جامعه دینی مورد توجه قرار دارد .

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به فرهنگ، از ارزش‌ها و باورهای ملی و دینی ایرانیان است در این راستا موضوع مَد و لباس به صورت جدی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد .

اردلان، به عنوان دبیر اجرایی نمایشگاه مَد و لباس معرفی شد و در زمینه‌های طراحی پارچه، طراحی پوستر، مقاله، تحقیق، مسابقه  و بخش عکاسی سر گروه‌های هر بخش مشخص و تعیین شد .



برچسب ها :

لباس اقوام کُردفرهنگ جهانیسبک زندگیآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی