پنجشنبه 4 آبان 1396 / 07:36|کد خبر : 2890|گروه : اقتصادي

رئیس گمرک بانه:

صادرات بیش از 23 میلیون دلار کالا از گمرک بانه

صادرات بیش از 23 میلیون دلار کالا از گمرک بانه

رئیس گمرک بانه از صادرات بیش از 23 میلیون دلاری کالا از طریق گمرک بانه در هفت ماه گذشته سال 96 خبر داد.

سعید سنجابی؛ امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: طی هفت ماه گذشته سال جاری 79 هزار تن کالا از طریق گمرک و بازارچه سیران بند بانه به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.


وی ارزش ریالی این کالاها را 23 میلیون و 400 هزار دلار عنوان کرد و گفت: در زمینه ارزش دلاری صادرات در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته بیش از 87 درصد رشد داشته ایم.

سنجابی خاطرنشان کرد؛ از لحاظ وزن کالاها نیز در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته شاهد 6 درصد رشد وزنی اط طریق این بازارچه بوده ایم . رئیس گمرک بانه؛ راه اندازی سامانه جامع گمرکی در بازارچه سیران بند بانه در یک سال و نیم گذشته را از دلایل اصلی این رشد دانست و گفت: از مرداد ماه سال 95 که این سامانه در گمرک بانه راه اندازی شده است با روند رشد صادرات در بانه مواجه بودیم.

وی کاهش زمان ترخیص کالای بازرگانان برای صادرات؛ کاهش هزینه های ترخیص و الکترونیکی شدن اظهارات را از مزایای راه اندازی سامانه جامع گمرکی در بانه برشمرد.

رئيس اداره گمرك بانه، همچنین بسته شدن مرز باشماق و شهرهای همجوار مانند پیرانشهر را نیز یکی دیگر از دلایل رشد صادرات در بانه در طول مدت مذکور برشمرد و گفت: انتظار داریم در ماه های آتی نیز شاهد روند رو به رشد صادرات در بانه باشیم.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر 15 پیله ور از طریق بازارچه سیران بند بانه اقدام به صادرات انواع کالا به اقلیم کردستان عراق می کنند که محصولات کشاورزی؛ معدنی؛ کفش، شیشه؛ چوب و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهایی است که در این مدت به عراق صادر شده است.



برچسب ها :

گمرک؛ بانهمرزسیران بندصادراتمرز باشماقارباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی