دوشنبه 8 آبان 1396 / 13:44|کد خبر : 2896|گروه : سياسي

معاون استاندار کردستان:

نبود مدیریت واحد شهری از مشکلات شهرداری ها است

نبود مدیریت واحد شهری از مشکلات شهرداری ها است

معاون استاندار کردستان از نبود مدیریت واحد و یکپارچه شهری بعنوان یکی از معضلات اصلی شهرداری ها در اداره شهر نام برد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ مهندس قادری صبح امروز در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان بانه که با محوریت معارفه شهردار جدید این شهر و در محل فرمانداری بانه برگزار شد اظهار داشت: امروزه نبود مدیریت واحد و یکپارچه شهری از مهمترین مشکلات شهرداری ها در اداره شهر است.

وی افزود: در حال حاضر پراکندگی و تفرقی که در مدیریت شهری از لحاظ ارائه خدمات شهری در سیستم اداری وجود دارد کار شهرداری ها را در مدیریت واحد شهری با مشکل مواجه ساخته است.

قادری همچنین تعرض به حریم شهرها در استان کردستان و بویژه شهرستان بانه را یک تهدید برای آینده این استان و شهر بانه محسوب می شود.


معاون استاندار كردستان، افزود: حریم شهرها شامل اراضی کشاورزی که در طراحی و توسعه شهری برای آیندگان پیش بینی شده است از جمله حریم هایی است که امروز مورد تهدید واقع شده است.

مهندس قادری حراست و نگهداری از این حریم ها که نقش بسزایی در رونق تولید محصولات کشاورزی دارد را وظیفه همه نهادها بویژه شهرداری ها عنوان کرد و به ضرورت حفاظت از آن تاکید نمود.

وي از عرصه شهرداری ها بعنوان یک عرصه مهم در مدیریت شهری یاد کرد و گفت: ارائه خدمات بیشتر و جلب رضایتمندی مردم باید از اولویت های این دستگاه عمومی و نیمه دولتی باشد.

معاون استاندار كردستان با اشاره به رشد جمعیت شهری با توجه به گرایش مردم برای زندگی در شهرها خاطرنشان کرد؛ امروزه بواسطه رشد جمعیت شهری و تنوع فرهنگی شهروندان مدیریت شهری از پیچیدگی خاصی برخوردار شده است که کار را برای شهرداری ها با مشکل مواجه کرده است .


این مسئول پراکندگی خدمات شهری را از مشکلات مدیریت شهری در نظام اداری دانست و گفت: اگر شورا و شهرداری ها موفق عمل کنند و بتوانند اعتماد مسئولین را جلب کنند سیستم اداری کشور این ظرفیت و آمادگی را دارد که وظایف و اختیاراتی را که در شهرها از شهرداری ها کنده شده است دوباره در دل شهرداری ها جا دهد. قادری؛ داشتن اختیارات کافی؛ منابع مالی قوی و مشارکت عمومی شهروندان را از دیگر عوامل موفق در عرصه مدیریت شهری عنوان کرد و به تقویت آنها تاکید نمود



برچسب ها :

معاون استاندار کردستان بانه؛ معارفه شهردار؛ بانه؛ مدیریت شهریدستگاه های خدمات رسان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی