دوشنبه 8 آبان 1396 / 14:15|کد خبر : 2897|گروه : سياسي

فرماندار بانه::

فرهنگ پدافند غیر عامل در جامعه نهادینه شود

فرهنگ پدافند غیر عامل در جامعه نهادینه شود

فرماندار بانه با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ این نوع از پدافند در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد فلاحی ظهر امروز در مراسم نمادین هفته پدافند غیرعامل که در محل سالن اجتماعات کانون ولایت بانه برگزار شد با اشاره به توان دفاعی ایران در برابر تهاجمات نظامی گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در به برکت خون شهیدان و تجربیات هشت سال جنگ تحمیلی و داشتن تجهیزات دفاعی و توان نظامی بالایی کا دارد به قدرت اول منطقه ای تبدیل شده است بطوریکه در این حوزه حرف اول را می زند.

وی افزود: همانطور که در پدافند عامل در حد بالایی قراردداریم باید سعی کنیم به تناسب آن در حوزه پدافند غیر عامل هم که تاثیر بسزایی در کاهش خسارت های احتمالی و ایمن سازی در برابر تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی است توان خود را افزایش دهیم.

فرماندار بانه تصریح کرد: لازمه این کار و تقویت امورات مربوط به پدافند غیر عامل نیاز به فرهنگ سازی و آموزش دارد که بایستی در این زمینه فقط به هفته پدافند غیر عامل اکتفا نشود و در همه ایام سال به موضوع پدافند غیر عامل و آموزش های مربوط به این حوزه پرداخته شود بطوریکه تبدیل به یک فرهنگ در جامعه شود.

فلاحي، ساخت و سازهای غیر مجاز و احداث منازل مسکونی در دامنه کوه و حریم رودخانه ها را از مصادیق تهدیدات در حوزه پدافند غیر عامل در بانه عنوان کرد و گفت: خطراتی به واسطه این ساخت و سازها سلامت شهروندان را تهدید می کند که می بایست در راستای پدافند غیر عامل به آن پرداخته شود.

وي در ادامه هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت حسین فهمیده نیز اشاره کرد و گفت: شهید فهمیده بهترین الگو برای قشر دانش آموز است که می تواند مورد توجه این نسل قرار بگیرد.

اين مسئول خاطر نشان کرد؛ امروز دشمن با استفاده از ماهواره و شبکه های مجازی بدنبال الگوسازی به سبک غربی برای نوجوانان و جوانان است که این الگوها هیچ گونه سنخیتی با فرهنگ؛ ارزش ها و آداب و رسوم ملت ما ندارد.



برچسب ها :

فرماندار بانهپدافند غیر عاملالگو؛ ماهواره؛ فضای مجازی؛

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی