شنبه 13 آبان 1396 / 12:17|کد خبر : 2904|گروه : سياسي

خودباوري و اتکال به ظرفيت داخلي مهمترین راهكار مقابله با آمریکا است

خودباوري و اتکال به ظرفيت داخلي مهمترین راهكار مقابله با آمریکا است

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان با اشاره به بد عهدی آمریکا در نقض برجام گفت: خودباوري واتکال به توان داخلی بهترین راهكار مقابله با آمریکا است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ شاهین فکور استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان در راهپیمایی 13 آبان شهرستان بانه با اشاره به حماسه استکبار ستیزی مردم ایران در 13 آبان سال 58 اظهار داشت: تاریخ 13 آبان در کشور جمهوری اسلامی ایران یادآور سه واقعه تاربخی مهم و سرنوشت ساز است.

وی افزود: تبعید حضرت امام خمینی (ره) در 13 آبان سال 42 به کشور ترکیه پس از نطق تاریخی، واقعه 13 آبان سال 57 و راهپیمایی دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به سیاست های ستم شاهی و در نهایت 13 آبان سال 58 كه منجر به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام شد از وقایع تاریخی سیزده آبان در سال های مختلف است.

استاد دانشگاه کردستان؛ روحیه استکبار ستیزی و مقابله با ظلم و ستم را از نقاط مشترک هر سه واقعه تاریخی عنوان کرد و گفت: مردم مسلمان ایران با بهره گیری از آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) هرگز زیر بار ظلم و زياده خواهي هاي استكبار نرفته و نمی روند.

وی خاطر  نشان کرد؛ استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جنایتکار پس از گذشت قریب به چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی هنوز هم دست از دشمنی و تهدیدات خود بر علیه ملت ایران بزرگ برنداشته است.

فکور؛ تلاش برای توقف علمی كشور ، ایجاد اسلام و ایران هراسی در بين كشورهاي جهان و منطقه خاورميانه؛ اجرای تحریم های ظالمانه در ابعاد مختلف و در نهایت تلاش برای نقض برجام که یک توافق بین المللی است را از جمله این دشمنی ها در طول دوره هاي مختلف برشمرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان با اشاره به بد عهدی های آمریکا در توافق هسته ای  خاطرنشان کرد؛ این حرکت دولتمردان آمریکایی به خوبی نشان داد که این کشور هرگز قابل اعتماد نیست و تنها راه مقابله با آن خودباوري و اتکال به قدرت داخلی و بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی یادآور شد؛ در این راه نیز؛ حمایت از تولیدات داخلی بر پایه اقدامات دانش بیان و دانش محور باید مد نظر مسئولين و همه مردم قرار بگیرد.



برچسب ها :

خودباوريقدرت داخليبرجامبد عهدي آمريكا13 آبانبانهاستكبار ستيزي

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی