سه شنبه 16 آبان 1396 / 09:33|کد خبر : 2909|گروه : سياسي

نماینده مردم سقز و بانه:

خیرین 50 مدرسه در بانه احداث کردند

خیرین 50 مدرسه در بانه احداث کردند

نماینده مردم بانه و سقز از احداث 50 مدرسه خیرساز در شهرستان بانه طی پنج سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محسن بیگلری ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه که با حضور مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان کردستان در محل آموزش و پرورش بانه برگزار شد گفت: مدرسه سازی در بانه به یک فرهنگ تبدیل شده است بطوریکه این شهرستان از لحاظ مدرسه سازی سرآمد سایر شهرهای استان كردستان است.

وی با بیان اینکه 50 مدرسه توسط خیرین در طول پنج سال گذشته در بانه احداث شده است افزود: بر این اساس بطور میانگین هر ماه یک مدرسه توسط خیرین در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

بیگلری از رشد نا متعارف جمعیت دانش آموزی در شهرستان بانه بعنوان یک معظل در این شهرستان یاد کرد و گفت: کمبود فضاهای آموزشی و همچنین نیروی انسانی از پیامدهای رشد نامتعارف دانش آموز در بانه است.

بیگلری؛ با بیان اینکه برای بیش از سی هزار دانش آموز بانه ای فقط یک هزار و 900 معلم وجود دارد گفت: بر اساس این آمار به ازای 17 دانش آموز در بانه یک معلم وجود دارد و در حالی است که در سایر شهرهای استان کردستان وضعیت اینگونه نیست.

وی همچنین از کمبود نیروی خدماتی در آموزش و پرورش بانه هم به عنوان يك مشكل ديگر ياد کرد و گفت: ععلي رغم كمبود معلم بانه به شدت به نیروی خدماتی هم نیازمند است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه از عدم تحقق وعده های دکتر نظر پور معاون وزیر آموزش و پرورش که در جريان سفرشان تابستان امسال به بانه صورت گرفت هم انتقاد کرد و گفت: با توجه به قولی که ایشان داده بودند می بایست تا اول مهر چند مدرسه در بانه احداث می شد که تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

بیگلری یادآور شد به زودی دیداري با وزیر آموزش و پرورش خواهند داشت كه در این دیدار به بیان مشکلات آموزشی بانه از جمله كمبود نيروي انساني و فضاهاي آموزشي اين شهرستان اشاره خواهد داشت.

وی کمبود فضاهای آموزشی در بانه را از مشکلات اساسی اداره آموزش و پرورش بانه برشمرد و گفت: کمبود فضاهای آموزشی بانه با ساير شهرهای استان كردستان قابل مقایسه نیست و اگر همت خيرين در حوزه مدرسه سازي نبود وضعيت بسيار بدتر از وضع موجود مي شد.

 



برچسب ها :

بيگلريبانهكمبود فضاي آموزشيآرباباخبرخيرين مدرسه ساز ؛ يانهكردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی