سه شنبه 16 آبان 1396 / 09:46|کد خبر : 2910|گروه : اجتماعي

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

سهمیه جذب دانشجو در دانشگاه‌ فرهنگیان كردستان کمتر از نیاز است

سهمیه جذب دانشجو در دانشگاه‌ فرهنگیان  كردستان کمتر از نیاز است

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از کاهش چشمگیر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در چند سال گذشته خبر داد و گفت: سهمیه جذب دانشجو در دانشگاه‌ فرهنگیان كردستان کمتر از نیاز است

به گزارش آرباباخبر، رشيد قربانی امروز در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش بانه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در برخی از شهرهای استان کردستان گفت: این کمبود در حالی است که با کاهش سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در چند سال گذشته نیز مواجه بودیم.

وی میانگین سن خدمتی پرسنل فرهنگی شهرهای استان کردستان را 22 سال خدمت عنوان کرد و افزود: اگر از امروز فکری برای تامین نیروی انسانی استان نشود در چند سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد؛ تا پنج سال آینده 5 هزار فرهنگی در استان کردستان بازنشست خواهند شد که این موضوع نیز موجب کمبود نیروی انسانی فرهنگی در استان کردستان می شود.

وی از خیرین بانه ای در احداث مدارس تقدیر کرد و گفت: خوسبختانه با فرهنگی که در مردم بانه در امر مدرسه سازی وجود دارد تا حدودی مشکل کمبود اعتبارات مالی برای احداث مدارس را جبران کرده است.

قربانی اعتبارات مدرسه سازی را از سه محل اعتبارات ملی تحت عنوان تخریب و بازسازی؛ اعتبارات استانی و کمک های خیرین برشمرد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی هیچ گونه احداث جدیدی صورت نگرفته و قرار بر تکمیل پروژه های ناتمام است.

وی همچنین از پیش بینی اعتبار 18 هزار میلیارد تومانی توسط مجلس برای مقاوم سازی و ساخت مدارس در برنامه پنج سال آتی خبر داد و گفت: سهم استان کردستان از این میزان اعتبار 240 میلیارد تومان است که اگر محقق شود تحول عظیمی در حل مشکل کمبود مدارس بویژه شهرستان بانه  ایجاد خواهد کرد.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان کردستان، با اشاره به ارزیابی های اخیر شهرستان بانه را در بسیاری از شاخص ها مانند موفقیت در کسب رتبه های برتر کنکوری؛ مدرسه سازی؛ اجرایی کردن مصوبات شورای آموزش و پرورش و جلب مشارکت های مردمی نطلوب ارزیابی کرد و گفت: این شهرستان در ارزیابی مذکور بعد از زیویه مقام دوم استانی را در بین مناطق 16 گانه آموزش و پرورش استان کردستان کسب کرده است.



برچسب ها :

آموزش و پرورشدانشگاه فرهنگياندانشجومدير كل آموزش و پرورش كردستانرشيد قربانيبانهشوراي آموزش و پرورش

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی