سه شنبه 16 آبان 1396 / 10:07|کد خبر : 2911|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه:

پراکندگی و تراكم بالاي دانش آموزي در بانه از علت هاي اصلي معضلات آموزشي اين شهرستان است

پراکندگی  و تراكم بالاي دانش آموزي در بانه از علت هاي اصلي معضلات آموزشي اين شهرستان است

فرماندار بانه با اشاره به توزیع نامتوازن دانش آموزی در این شهرستان گفت: تراکم بالای دانش آموزان شهری و پراکندگی دانش آموزان روستایی از علت هاي اصلي معضلات آموزشی در اين شهرستان است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد فلاحی فرماندار بانه ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان از توزیع نامتناسب دانش آموزی در این شهرستان بعنوان یکی از علت هاي اصلي معضلات آموزشی در بانه یاد کرد.

وی افزود: تراکم بالای دانش آموزان در مدارس شهری و همچنین پراکندگی بیش از حد دانش آموزان روستایی از نمونه های این ناهمگونی در توزیع جمعیت دانش آموزی شهرستان بانه است كه كمبود نيروي انساني و فضاهاي آموزشي نتيجه اين نا همگوني است.

فلاحی خاطرنشان کرد: 32 روستا در بانه 102 دانش آموز دارد كه حاکی از پراکندگی جمعیت دانش آموزی در روستاهای بانه است و هر ساله در شروع سال تحصیلی جدید برای تامین معلم برای همه این روستاها با مشکل مواجه هستیم.

فرماندار بانه همچنین به غیربومی بودن تعدادی از پرسنل فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: عدم ماندگاری و تقاضای انتقالی این پرسنل با توجه به کمبود معلم و نیروی انسانی هم یک معضلی است که در فصل نقل و انتقالات با آن در بانه مواجه ایم.

فرماندار بانه همچنین از اختصاص 29 درصد از اعتبارات مربوط به توازن منطقه ای به حوزه آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات عدیده ای که در آموزش و پرورش داریم این نهاد در بحث تخصیص اعتبارات در اولویت قرار داد.
.



برچسب ها :

پراکندگیتراكمدانش آموزمعضلات اموزشي بانهفرماندار بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی