چهارشنبه 17 آبان 1396 / 11:21|کد خبر : 2912|گروه : اجتماعي

آرباباخبر گزارش می دهد

ضرورت وقف در حوزه بهداشت و درمان بانه احساس مي شود

ضرورت وقف در حوزه بهداشت و درمان بانه احساس مي شود

با توجه به مشکلات و کمبودهایی که حوزه سلامت شهرستان بانه وجود دارد لذا، وقف در حوزه سلامت و بهداشت این شهرستان بویژه در مناطق روستایی و حاشیه نشین شهری نیازی است که در بانه به شدت احساس می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، با توجه به اینکه بخش سلامت و بهداشت در جامعه، حوزه وسیعی را در برمی گیرد و وزارت بهداشت و درمان به تنهایی قادر به تامین همه نیازمندی های این حوزه وسیع نیست لذا، تامین شرایط مناسب آن نیازمند عزم ملی بویژه مشارکت و حضور خیرین و نیکوکاران در اين عرصه است.

 

مردمان شهرستان  بانه که مشهور به اختیار الدینی ها هستند سابقه درخشانی در انجام امور خیر و مشارکت در کارهای عام المنفعه دارند بطوریکه 281 موقوفه با یک هزار و 664 رقبه ، احداث بیش از 50 مدرسه در طول 5 سال اخیر و انجام ده ها کار خیر دیگر در حوزه های مختلف  حاکی از روحيه مشاركت و اشتیاق اين مردمان برای انجام کارهای عام المنفعه است.

 

بانه شهری است که مردمانش گره گشایی از مشکلات همنوعان خود را عبادت دانسته و آن  را یکی از راه های رسیدن به خشنودی و کسب رضای پروردگار می دانند و یاری رساندن به مردم به ویزه نیازمندان را بالاترین خدمت ها می دانند.



زمين باشد آمادگي ساخت پايگاه هاي سلامت و مراكز بهداشتي را داريم:

دکتر حامد منصوری مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، گفت: وقف در حوزه سلامت نیاز ضروری جامعه در ابعاد مختلف است که حوزه وسیع بهداشت و درمان با توجه به کمبودهایی که دارد یکی از این حوزه ها است که  مشاركت هر چه بيشتر خیرين را مي طلبد.

 

وی افزود: اکثر پایگاه های سلامت شهری بانه در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار اين شهر كه طي چند سال اخير و در راستاي تحقق برنامه هاي تحول نظام سلامت ايجاد شده است در حال حاضر بصورت استیجاری هستند و این موضوع مشکلاتی را برای شبکه بهداشت در ارائه خدمات بهتر به شهروندان بوجود اورده است.

دكتر منصوري گفت: اگر خیری پیدا شود كه زمین مورد نياز را بصورت وقف در اختیار شبكه بهداشت و درمان  بگذارد هزینه مورد نياز براي  احداث پایگاه سلامت را دانشگاه علوم پزشکی کردستان تامين می كند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه ضمن تقدیر از خانواده خیر عثمانی در وقف یک قطعه زمین برای  احداث پایگاه سلامت در یکی از مناطق حاشیه ای شهر بانه در سال گذشته گفت: زمین مذکور نمونه ای از وقف های این شهرستان توسط خیرین برای حوزه سلامت است که عملیات احداث آن در حال حاضر بیش از 65 درصد پیشرفت  فیزیکی داشته و تا چند ماه آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه وقف به معنای هدیه ای ابدی و یک سنت حسنه برای خدمت به مردم است، گفت: امیدواریم با استفاده از توانایی و پتانسیل های خوبی که در حوزه وقف توسط مردم  خیر شهرستان بانه داریم بتوانیم با معرفی نیازمندی های حوزه سلامت در اين شهر  شاهد وقف های بیشتری در زمینه سلامت و بهداشت بانه در آینده باشیم.



كمبود تجهيزات پزشكي، آزمايشگاهي و داندانپزشكي داريم:

علی شالباف رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه نیز در ادامه با اشاره به کمبودهای سخت افزاری و تجهیزاتی حوزه سلامت در بانه خاطرنشان کرد، استیجاری بودن مراکز و خانه های بهداشتی از جمله مشکلات عمده حوزه سلامت در مناطق حاشیه ای شهر و روستاهاي بانه است.

 

وی افزود: در حال حاضر 4 خانه بهداشت روستایی بانه در اماکن استیجاری واقع شده است که امیدواریم با اهدای زمین توسط خیرین از این وضعیت نجات رهايي پيدا كنيم

 

رئیس مرکز بهداشت بانه همچنین کمبود لوازم و تجهیزات پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانگاهی را از دیگر کمبودهای حوزه سلامت این شهر عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع مالی قادر به تهیه همه لوازم و تجهیبزات در مراكز بهداشتي نیستم.

 

شالباف با بیان اینکه خرید حتی کوچکترین لوازم پزشکی می تواند منجر به خدمات رسانی بیشتر در مراکز و خانه های بهداشت شود خاطرنشان کرد، کمبود فشار سنج، سونیکت مامایی، سیستم های رایانه ای، یخچال، فریزر،دستگاه اپی جی و یونیت های دندانپزشکی از جمله کمبودهایی هست که با همت خیرین می توان گوشه ای از این نیازها را تامین کرد.

 

این مسئول ضمن تقدیر از همت خیرین شهرستان بانه در حوزه سلامت تاکید کرد،آزمایشگاه مرکزی بانه  نمونه اي از مراكز درماني بانه است كه با همت خیرین احداث و تجهیز شده و بازهم نیازمندی هایی در حوزه تجهیزات دارد كه بدلیل کمبود منابع مالی قادر به تامین آنها نشده ايم.

 

وی به روز شدن تجهیزات این آزمایشگاه با نیازهای شهرستان و تعبیه برق اضطراری برای مواقع بحران را از جمله نیبازهای این آزمایشگاه برشمرد و از خیرین حوزه سلامت خواست تا در تامین این موارد به شبکه بهداشت و درمان بانه کمک کنند.

 

 

 



برچسب ها :

وقفبهداشتبانهشبكه بهداشت و درمن بانهخيرينحوزه سلامتمركز بهداشت بانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی