جمعه 19 آبان 1396 / 14:12|کد خبر : 2913|گروه : اجتماعي

انتقاد امام جمعه موقت بانه از عملكرد نهادهاي فرهنگي بانه در كاهش معضل طلاق

انتقاد امام جمعه موقت بانه از عملكرد  نهادهاي فرهنگي بانه در كاهش معضل طلاق

امام جمعه موقت بانه با اشاره به بالا بودن آمار طلاق در این شهر از عملكرد ضعيف نهادهاي فرهنگي بانه براي كاهش معضل طلاق انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه؛ ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ با اشاره به آمار بالای طلاق در بانه اظهار داشت: بر اساس داده های آماری طلاق یکی از مهمترین معضلات اجتماعی در شهر بانه است.

وی از عملكرد نهادهاي فرهنگي بوي‍زه اداره ارشاد و فرهنگ اسلامي بانه و همچنين سازمان تبليغات اسلامي اين شهر در كاهش معضل طلاق افزود: بی توجهی ادارات مذكور به اين معضل و نداشتن برنامه اي فرهنگي و هنري در اين رابطه بسيار تاسف بار است.

ماموستا كريمي خطاب به مسئول اداره ارشاد و فرهنگ اسلامي بانه گفت: چه بهتر است در بين برنامه هاي متنوع موسيقي، هنري و نمايشي كه در شهرستان بانه اجرا مي شود جايي هم براي موضوع طلاق در نظر گرفته مي شد كه متاسفانه با اين وضعيت طلاق تاكنون چنين اتفاقي نيفتاده است.

  امام جمعه موقت بانه با اشاره به سهم خانواده ها در طلاق زوچين جوان نيز تصريح كرد: بي توجهي به شاخص های اخلاقی و ایمانی فرد مقابل و در عوض ملاک قرار دادن وضعیت مالی طرف مقابل از طرف خانواده ها سكي ديگر از مهمترین عوامل افزایش طلاق در بانه است.

ماموستا کریمی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص طلاق گفت: از دیدگاه اسلام و پیامبر گرامی اسلام طلاق منفورترین حلال ها در نزد خداوند متعال است ولي متاسفانه امروز قبح ان در بين زوجين و خانواده از بين رفته است.

امام جمعه موقت بانه؛ فاصله طبقاتی زوجین؛ بی توجهی به سلایق طرفین در زندگی مشترک  و همچنین عدم تحقیق کافی خانواده ها در اول آشنایی را لز دیگر عوامل موثر طلاق در خانواده ها برشمرد.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت و آمار بالای بیکاری در استان کردستان و شهر بانه هم اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیکاری یکی از مهمترین مشکلات مردم استان کردستان و شهرستان بانه است.

وی با اشاره به شزوع اجرایی کردن عملیات احداث زیرساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی بانه این اتفاق را به فال نیک گرفت و افزود: امیداوریم با بهره برداری هر چه زودتر این منطقه شاهد رشد اقتصادی و فراهم شدن زمینه اشتغال پایدار تعداد زیادی جوان در منطقه ویژه اقتصادی بانه باشیم.

ماموستا کریمی تصریح کرد: با توجه به سوابق کاری "بهمن مرادنیا " استاندار جدید کردستان ایشان فردی خوش نام با سابقه کاری درخشان هستند که امیدوریم در دوران کاری ایشان شاهد رشد اشتغال و کاهش آمار بیکاری در استان کردستان بویژه شهرستان بانه باشیم.  

امام جمعه موقت بانه از پی گیری های محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در اجرایی کردن این پروژه و همکاری اهالی روستای ولی آباد بانه در واگذاری اراضی کشاورزی خود برای احداث منطقه ویژه اقتصادی هم تقدیر کرد و گفت: امیدواریم این پروژه هر چه زودتر به بهره برداری برسد.


ماموستا كريمي همچنين از نا متعارف بودن نرخ انشعاب آب و هزینه های مربوط به آن در بانه نيز به شدت انتقاد كرد و گفت: نرخ انشعابات آب و هزینه های مربوط به آن در مناطق حاشیه ای و دیگر محلات بانه بسيار بالاست و مدیران  این اداراره بايستي نسبت به اين موضوع براي مدم شفاف سازي كنند.

 



برچسب ها :

طلاقبانهكم كاريمسئوليناداره ارشادمعضل طلاقامام جمعه موقتآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی